Zdravie a Krása

Jumping- nový fenomén vo svete športu

27178
0
SHARE

Trampolíny nie sú len pre deti. Ak ste si do doposiaľ mysleli, vedzte, že Jumping je šport pre všetkých, ktorí si chcú vytvarovať telo, schudnúť, či získať kondičku. Hoci ide o dosť náročné cvičenie, zvládne ho takmer každý. V podstate skáčete celú hodinu a obmieňate skoky. Na čo je takéto cvičenie dobré? V čom vám pomôže? Pokúsili sme sa vybrať tie najdôležitejšie zdravotné účinky Jumpingu…

Štúdie ukázali, že je to vynikajúci spôsob ako zabrániť a zbaviť sa celulitídy. Je to druh cvičenia, ktorý je lepší a vhodnejší ako beh, či iné typy cvičenia. Dá sa cvičiť tiež doma, avšak v skupine na tréningu je to väčšia zábava.

Skákaním na trampolíne sa zbavíte 80% nej záťaže na vaše kĺby. Je to úžasné riešenie pre starších, ľudí s telesným obmedzením a tiež pre rekonvalescentov. Rovnako, tí, ktorí vedú sedavý spôsob života alebo začínajú s cvičením.

Desaťminútové skákanie sa rovná pol hodine behu. Stimuluje metabolizmus, zvyšuje kapacitu kyslíka, zlepšuje rovnováhu, zvyšuje cirkuláciu kyslíka do tkanív, zlepšuje obeh lymfy v lymfatických uzlinách. Rovnako posilňuje srdce a zvyšuje energiu a pocit vitality.  Ďalším zdravotným účinkom je, že tvaruje a spevňuje svaly.

Najdôležitejšie však je, že sa budete po hodine smiať a je to veľká zábava. Práve úsmev a dobrá nálada k tomuto športu patria. V porovnaní s behom, je skákanie na trampolíne účinnejšie o 68%.

Kardiovaskulárna kondička

Jumping na trampolínach zvyšuje silu a kondíciu vašich svalov. Srdce a krvný obeh pri jumpingu zaručujú, že kyslík sa účinnejšie dostane do všetkých častí vášho tela a tak sa budete cítiť zdravšie a čerstvejšie. Rovnako je to jedinečný spôsob ako si udržať váhu. Nezabudnite však, že ak sa chcete začať venovať tomuto cvičeniu, navštívte lekára a poraďte sa s ním, či je pre vás toto cvičenie vhodné, najmä ak ste prekonali infarkt alebo vážne ochorenie.

Psychická pohoda

Nielenže jumping zvyšuje krvný obeh, privádza kyslík do mozgu a vy sa tak budete cítiť čerstvejšie a bystro, rovnako vám tento šport prinesie dobrú náladu. Takisto budete pozitívne naladený a sebavedomý. Endorfíny- látky, ktoré podporujú dobrú náladu, sa vylučujú takisto pri behu, bicyklovaní a sexe. Práve tieto látky sa dostanú do vášho mozgu a budete sa usmievať.

Pohoda pre kĺby

V porovnaní s behom, či tenisom, je jumping nenáročný na záťaž kĺbov. 80% so záťaže na kĺby je pohltených trampolínou. Čiže cvičia vaše svaly, nie kĺby.

Silnejšie kosti

Jumping je namáhavý a opakovanie skákania je pre kosti miernym „stresom“, čiže pomáha tak svalovokostnému systému zabrať, a vytvárať obsah minerálov.

Ako sme uviedli, Jumping má veľa zdravotných účinkov. Odporúčame skákať zo začiatku aspoň 5 minút každý deň. Zvýšite si tak okysličenie buniek, posilníte slabé svaly a kĺby, zlepšíte aeróbnu výkonnosť a najdôležitejšie je,  že vyčistíte a detoxikujete lymfatický systém.