Životný štýl

Ako sa dostať do formy po Vianociach?

2028
0
SHARE

Dni plné oddychu a najmä jedla sa skončili a bolo by načase dostať sa späť do svojej formy. Pár kíl sa nalepilo skoro na každého, takže určite nemusíte panikáriť. Ak budete chcieť, stačí vám pár vecí, ktoré musíte splniť a uvidíte, že o pár týždňov máte svoju postavu snov!

Na Vianoce ste si možno dopriali úplne všetko a mali ste voľnejší režim bez cvičenia, no takýmto dňom by malo odzvoniť, ak chcete naspäť svoju postavu. Neustále sedenie pred televíziou s obľúbenými vianočnými filmami možno „pomohlo“ tukom nalepiť sa trochu na vás a pár kíl po sviatkoch nie je nič nové, no nebojte sa ničoho. Stačí vám pevná vôľa a presný cvičebný plán, ktorý vám pomôžeme vytvoriť!

  1. Stanovte si reálny cieľ

Jedna z najdôležitejších podmienok je stanoviť si reálny cieľ. Ak bude vaším cieľom nereálna váha, ktorú len tak ľahko nedosiahnete, budete len zbytočne deprimovaní z toho, že to nevyšlo. Práve pre toto ľudia väčšinou opúšťajú od svojich novoročných predsavzatí a celkovo aj od zdravej stravy a cvičenia. Tešte sa, že vďaka zdravým jedlám, ktoré varíte, sa cítite omnoho lepšie ako predtým, nemáte ťažký žalúdok a nechce sa vám hneď spať. Rovnako myslite aj na to, ako pracujete a nezadávajte si cieľ cvičiť každý deň. Možno sa kvôli práci k tomu nestihnete dostať alebo jednoducho nebudete mať energiu. Cvičenie sa však na každý deň ani neodporúča, pretože si telo potrebuje aj oddýchnuť. Len reálne ciele, ktoré viete dosiahnuť vás dostanú tam, kam chcete.

  1. Zdravá strava nie je nutnosť

Mnohí ľudia robia chybu najmä v tom, že berú zdravú stravu a cvičenie ako povinnosť a nutnú činnosť, ktorú neznášajú. Ak budete všetko toto brať ako chvíľkovú záležitosť a budete preklínať čas, keď cvičíte, k výsledkom sa nedostanete. Práve pozitívne myslenie a radosť z cvičenia vám pomôže k rýchlejšiemu úbytku váhy. Jedzte zdravo, no neodopierajte si úplne všetko. Raz za čas si niečo dopriať môžete.

  1. Zdravý životný štýl na celý život

Zdravú stravu a cvičenie nemôžete brať ako chvíľkový stav, ktorý hneď po tom, ako schudnete, skončí. Určite dobre poznáte nepekný jojo efekt, ktorý sa dostavuje po drastických diétach. Rovnako je na tom aj to, ak schudnete zdravo. Predsa len, telo si zvykne na každodenný pohyb a jedlá, ktoré nie sú vysoko kalorické. Hneď potom, ako by ste sa vrátili späť do svojho režimu s pizzou a hranolčekmi, všetky ťažko vybojované a zhodené kilá by ste mali na sebe. Uvedomte si, že ak chcete vyzerať dobre, zdravý životný štýl je na celý život.

  1. Zaraďte viac kardia

Posledné dva-tri roky sa konečne prestalo pozerať na ženskú postavu ako na vychudnutú dosku a začali sa mnohým páčiť viac ženy, ktoré majú na sebe viac svalov, guľatý a pevný zadok a trochu vypracované telo. Práve vďaka zdvíhaniu činiek si takúto postavu môžete vypracovať, no predtým by ste mali zhodiť tukovú vrstvu. O tú sa postará kardio cvičenie. Medzi to patrí napríklad beh, bicyklovanie, korčuľovanie alebo skákanie. Proste niečo, čo vás zahreje, zrýchli vám tep a vy sa začnete potiť.

  1. Neprejedajte sa, no nejedzte ani málo

Mnoho ľudí nevie správne jesť, a práve preto je väčšina ľudí na svete buď obézna alebo trpí poruchami príjmu potravy. Mali by ste si uvedomiť, koľko jedla vaše telo potrebuje a neprejedajte sa. Dávajte si však pozor aj na kalorický deficit. Ten je síce pri chudnutí potrebný, no ak máte vysoký deficit, mohla by vám váha padnúť omnoho nižšie, než by ste chceli. Jedlo si rozvrhnite do piatich až šiestich porcií denne a nezabúdajte ani na živiny, ktoré musí jednotlivé jedlo obsahovať.