Zdravie a Krása

Ako sa zahriať v studenej zime…

1737
0
SHARE

Ak sa v treskúcej zime chcete cítiť pohodlne a „v teple“, existuje pár trikov, ktorými tento stav môžete dosiahnuť. Nič vás nenapadá? Nezúfajte. Poradíme vám ako si udržať primeranú telesnú teplotu a vedzte, že k tomu nepotrebujete krb, no budete mať pocit, že pri ňom sedíte.

Jednou z metód, ktoré môžete uskutočniť je obliecť si dlhú a hrubú spodnú bielizeň a vlnené ponožky- to by mala byť vaša základná spodná vrstva, v ktorej trávite zimné obdobie. Vonkajšia časť by mala byť vetru a vodovzdorná, avšak pokožka a telo by malo cez ňu dýchať. Tak vás bude chrániť pred stratou tepla.

Ak vám je taká zima, že máte zimomriavky, berte to ako varovný signál, že by ste mali zmeniť miesto, kde sa nachádzate- mali by ste ísť niekde, kde vám bude rýchlo teplejšie. Ak vaša teplota pokožky klesne, objavia sa zimomriavky, ktoré zabraňujú tomu, aby klesla aj vaša telesná teplota.

Mali by ste konzumovať vyššie množstvo kalórií ako bežne. Ich spaľovanie pomôže vášmu telu lepšie si poradiť s chladom. Je to veľmi dôležité a váš cukor v krvi bude mať vyššiu hladinu a vaše telo energiu, aby zostalo v teple i v chladnom počasí.

Na studené počasie sa dá aklimatizovať, čiže zvyknúť. Teda ľudia, ktorí veľa času trávia vonku v chlade, môžu vlastne znížiť bod teploty, pri ktorom im začne byť zima.

Ak je vaša telesná kondička optimálna, máte väčšiu šancu poradiť si s chladom. Avšak, ak je niekto príliš chudý, môže to byť nevýhodou, pretože telesný tuk nás udržiava v teple.

Buďte vždy pripravení na chlad. Sledujte predpoveď počasia, majte v aute vždy dostatok vody, dostatočné množstvo potravín s vysokým obsahom kalórií, teplé deky a zásobu teplého oblečenia navyše. Hoci si možno myslíte, že hrubá zimná bunda je riešením, vedzte, že sa mýlite. Práve viac tenkých vrstiev na vašom tele je spôsob ako sa zahrejete.

Pitie horúceho čaju, či kávy vám môže pomôcť cítiť sa teplejšie, avšak viac to súvisí s kofeínom. Je to preto, lebo táto látka zvyšuje tok krvi v pokožke. Výsledkom môže byť, že sa budete cítiť teplejšie, avšak vaše telo naopak prichádza o teplo. Preto sa snažte piť bezkofeínovú kávu a radšej bylinkové čaje.

Polievky a husté vývary sú vynikajúce na zahriatie. Pridajte do nich uhľohydráty. Kaša a polievka sú ideálne.

Ak je vonku zima, cvičenie je možno posledná vec, na ktorú máte chuť. Avšak práve to môže mať na vás opačný účinok. Dodá vám množstvo endorfínov, ktoré zlepšia vašu náladu, cvičenie pomáha krvnému systému a zohreje vaše telo a pokožku.

Veríme, že nami uvedené tipy sa vám zídu vo vašom snažení zostať v teple i vo veľkých zimách a mrazoch. Základom je zdravá a bohatá strava, pohyb a kvalitné a vhodné oblečenie.