Životný štýl

Tipy na zdravé a chutné raňajky, ktoré sa zapáčia aj vám!

4896
0
SHARE

Všetci dobre vieme, že raňajky sú jeden z najdôležitejších chodov. Podľa toho, akým jedlom začnete, môžete vedieť ako sa budete cítiť po celý deň. Po čase sa však môže stať, že už nemáte nápady na nové kombinácie či jedlá a raňajky ostávajú fádne. Ak neviete ako na to, v dnešnom článku vám radi poradíme!

Začať deň s miskou ovsenej kaše alebo opečeným toastom s avokádom je jednou z najlepších alternatív, ktoré môžete urobiť. Niekedy sa však človek z tej ovsenej kaše alebo chleba jednoducho preje a nemá na to chuť. Mnohí z nás ani neraňajkujú, a práve v tom robia veľkú chybu. Nemáte ráno čas? Spravte si raňajky deň dopredu a uvidíte, že tých päť či desať minút na ich zjedenie si nájdete.

  1. Overnight oats

Možno vám anglický názov nehovorí nič, no túto pochúťku si určite obľúbite. Overnight oats sú vločky, ktoré si zarobíte večer, cez noc necháte odležať v chladničke a ráno máte na svete niečo podobné, ako je ovsená kaša. Základ tvoria ovsené vločky, ktoré môžete obohatiť napríklad o oriešky, chia semienka, goji, sušené ovocie alebo kokos. Nesmiete zabudnúť ani na čerstvé ovocie! Celú zmes si zamiešajte a vložte do pohárika. Zalejte mliekom, dajte ho trochu viac, aby bola zmes riedka a nechajte v chladničke cez noc. Ráno po zobudení už len vytiahnete pohárik s chutnými raňajkami a môžete utekať do práce či školy.

  1. Smoothie

Niekto ráno neznesie nejaké ťažšie či tuhé jedlo a práve pre neho sú tu smoothies. Nápoj, ktorý si vytvoríte podľa toho, aké ovocie máte radi. Nebojte sa nových vecí a skúšajte stále nové kombinácie. Smoothies sú skvelé práve v tom, že každé ráno môžete mať na stole niečo iné. Druhou výhodou je aj, že si ich môžete popíjať cestou do práce či školy a nemusíte pri tom sedieť. Výborné kombinácie sú napríklad banán, mango, ovsené vločky a na zriedenie trochu mlieka, vody alebo sójového mlieka.

  1. Ovocný šalát

Chcete niečo ľahké, čo vám nezaťaží žalúdok, no mátepo tom aspoň dve – tri hodinky energiu? Ovocný šalát je skvelý tip na raňajky. Všetko ovocie, ktoré máte radi si nakrájajte do misky. Nezabudnite pridať nejaké oriešky, sušené ovocie alebo napríklad aj jogurt. Vďaka jogurtu vás šalát zasýti omnoho viac.

  1. Toast

Aby sme neostali len pri sladkých raňajkách, máme tu pre vás tip aj na slané. Ráno vám bude stačiť len päť minút na prípravu opečeného toastu s avokádom alebo čímkoľvek, čo máte radi. Avokádo obsahuje zdravé tuky, ktoré vás udržia sýtych niekoľko hodín a má mnoho vitamínov a minerálov. Nezabudnite ani na nejakú zeleninu a skvelé raňajky sú na stole!