Dobrá rada

Výživové rady k nezaplateniu

4854
0
SHARE

Zdravý životný štýl je jedno z najskloňovanejších slovných spojení našej doby. Jeho neoddeliteľnou súčasťou je i náš jedálniček. 52% Slovákov dokonca verí, že to, čo jedia, vypovedá o tom, kým sú. To, čo vieme určite, je, že nezdravé stravovanie úzko súvisí s výskytom mnohých civilizačných chorôb, ale aj s tým, ako dobre sa vo vlastnom tele cítime.

Týchto 5 tipov, ktorými sa necháte inšpirovať, prospejú vášmu žalúdku, telu i nálade. Možno budete prekvapení, čo všetko sa skrýva v zdanlivo všedných potravinách.

Oslaďte si zdravo

Asi nie je prekvapením, že nadmerný príjem bieleho cukru ľudskému zdraviu neprospieva. Nadmieru zaťažuje organizmus a jeho prílišná konzumácia je spájaná s väčšinou civilizačných chorôb. Napriek tomu väčšina z nás sladké miluje alebo sme na ňom dokonca závislí. Nebojte, sladkých radostí sa vzdať nemusíte. Našťastie existuje dosť možností, ako biely cukor čiastočne nahradiť. Siahnite po mede, zamilujete si ho. Oslaďte si trstinovým cukrom, obsahuje zdraviu prospešnú melasu, a občas i Stéviou. Nezabudnite na ovocie, dodá vitamíny i sladkosť.

Dajte si hrsť orechov

Začleňte do svojho jedálnička orechy. Denne si doprajte napríklad aj hrsť. Zdraviu prospievajú, a dokonca zamedzujú vzniku rôznych metabolických chorôb. Hoci majú pomerne vysoký obsah tukov, nie je čoho sa obávať, ide o tuky zdraviu prospešné. Orechy je najlepšie jesť v surovom, prírodnom stave, aby sa neznižovala účinnosť aktívnych zložiek. A pozor, nie je orech ako orech, každý je niečím špecifický. Napríklad vlašské orechy sú pre nízky obsah sodíka vhodné pre osoby s ochorením obličiek. Pistácie pomáhajú pri reumatizme. Lieskové oriešky nemajú takmer žiadne sacharidy a sú vhodným doplnkom stravy diabetikov, bohužiaľ sa ale radí medzi časté potravinové alergény. 69% Slovákov vníma nekvalitné a nezdravé potraviny ako veľký problém. Zásobte svoje telo tými kvalitnými a zdravými.

Doprajte si mocný cesnak

Nielen vôňa cesnaku je mocná, ale aj jeho účinky. Dokáže krásne nahradiť soľ, vaše pokrmy okorení a telu prospeje vďaka po stáročia známym prospešným vlastnostiam. Je prirodzeným antioxidantom, obsahuje prírodné antibiotické zložky a pôsobí pozitívne nielen pri chrípke, ale aj pri bakteriálnych infekciách dýchacích ciest. Je bohatý na jód a pomáha potláčať stres a depresie. Údajne mal svoje využitie aj v antike, a to pre stupňovanie libida a potencie. Najúčinnejšia je v surovej podobe, bez tepelných úprav. Nie každý ale jeho silné a špecifickú arómu znesie, navyše môže pôsobiť dráždivo na žlčník. Riešenie sa ponúka napr. Vo forme tabliet alebo kapsúl, ako sú doplnky stravy s koncentrovanými extraktmi cesnaku, pri zachovaných všetkých špecifických vlastností.

Odmeňte seba i zdravie čokoládou

Kedysi bola čokoláda liekom, dnes je radosťou, s ktorou môžeme pohladiť dušu i telo, a to doslova. Je len potrebné siahnuť po tej skutočne kvalitnej. Taká čokoláda obsahuje množstvo výživných a zdravých látok. Znižuje riziko ochorenia srdca a tiež mŕtvice! Svoju úlohu zohráva aj pri výrobe serotonínu, ktorý tlmí úzkosť a má rovnaký vplyv na mozog ako napríklad láska. Možno preto čokoládu toľko milujeme. Pamätajte ale, že je reč o kvalitných čokoládach, teda so 70% a vyšším obsahom kakaa, nie o presladených cukrovinkách zo supermarketu.