Životný štýl

5 ranných chýb, ktoré vám kazia deň

1459
0
Zdieľaj
5 ranných chýb, ktoré vám kazia deň

Prvých 10 minút pracovného dňa ovplyvňuje našu efektivitu počas nasledujúcich 8 hodín. Zistite, čo nerobiť ráno, aby ste boli celý deň produktívni.

1. Príďte pracovať skôr na začiatku pracovného dňa

Môžete si pokaziť deň ešte skôr, ako sa vôbec začne. Podľa výskumov vedenie uprednostňuje škovránky pred sovami a má tendenciu všímať si tých, ktorí sa v kancelárii objavia neskôr ako ostatní. Všimnú si, že nemešká, ale jednoducho dorazí o niečo neskôr ako ostatní.

A tí, ktorí prídu do práce skôr, sú naopak automaticky uznávaní ako najsvedomitejší zamestnanci a sú oceňovaní vyššie bez ohľadu na výsledky ich práce. Aj keď dôvod ich „svedomitosti“ spočíva vo zvláštnostiach rozvrhu ranného vlaku.

A áno, je to nefér, ale taká je realita, skúste preto prísť do kancelárie o niečo skôr, ako to vyžaduje zdravý rozum.

2. Mlčíte

Ponáhľať sa do práce a ignorovať kolegov je zlá stratégia a neprinesie vám žiadne bonusy. Je oveľa produktívnejšie stráviť drahocenný čas pozdravom s kolegami. Okrem dodržiavania pravidiel etikety vám to pomôže naladiť sa na ich vlnovú dĺžku, najmä ak ste prišli do kancelárie neskôr ako ostatní.

Je úplne neprijateľné preskočiť pozdrav, ak ste vodcom. Zamumlanie si pre seba „ahojte všetci“ tiež nie je najlepšou voľbou, aj keď ste úplný sociopat.

Vaši zamestnanci sú váš tím a mali by ste aspoň predstierať, že vás zaujímajú, inak riskujete stratu ich lojality a dokonca aj rešpektu, ktorý nemožno nahradiť žiadnou kompetenciou alebo zručnosťami v oblasti riadenia komplexných systémov.

3. Nepite kávu pred 9:30

Ranná káva je svätá vec a na tomto kancelárskom zvyku sa nedá nič pokaziť, ak váš pracovný deň začína o 10:00. Nedávne štúdie o účinkoch kávy na ľudský organizmus naznačujú, že najlepší čas na pitie kávy je po 9:30. Ale predtým nie.

Môže za to hladina kortizolu – „stresového hormónu“, ktorý reguluje aj našu energetickú hladinu. U väčšiny ľudí dosahuje hladina kortizolu v krvi vrchol medzi 8. a 9. hodinou.

To znamená, že v tej dobe telo nepotrebuje ďalší doping kofeínom. Užívanie kávy počas tohto času navyše prispieva k rozvoju závislosti na kofeíne.

Ak teda začnete pracovať ráno skôr, odložte si prvú prestávku na kávu na neskorší čas, kedy vaše telo skutočne potrebuje doplniť palivo.

4. Odpovedajte na každú správu

Len čo ste sa posadili na stoličku a zapli počítač sa posadnuto ponáhľate odpísať na všetko, čo vám počas noci spadlo do schránky? Ale márne.

Bude oveľa lepšie, ak prvých 10 minút svojho pracovného dňa strávite rýchlym „skenovaním“ a hodnotením prichádzajúcej korešpondencie z hľadiska jej dôležitosti.

Tento prístup vám pomôže určiť priority a porozumieť, ak je v pošte niečo naliehavé. Tiež si urobíte plán, ako a kedy odpovedať na zvyšok vašich e-mailov.

5. Chodíte do práce bez jasného plánu činností

Neplánujete dôsledne svoju každodennú prácu, pretože máte pocit, že tam nie je čo plánovať, alebo preto, že ste si istí svojim načasovaním?

S najväčšou pravdepodobnosťou strácate čas, preskakujete z jednej úlohy na druhú a vo výsledku nemáte čas na riešenie úloh s najvyššou prioritou.

Vytvorte si zoznam svojich úloh s najvyššou prioritou a odhadnite čas, ktorý každým z nich strávite.

Predtým, ako sa pustíte do práce, uistite sa, že jasne rozumiete tomu, čo je potrebné urobiť ako prvé.

Nie je nič zlé na tom, že si urobíte zoznam svojich najvyšších priorít a urobíte rozumný odhad času, ktorý každej z nich strávite. Nezabudnite si tiež pozrieť kalendár.

V opačnom prípade riskujete, že vás zaskočí správa z dlho plánovaného stretnutia, na ktorú ste sa zabudli pripraviť, pretože ste so štvrťročnou správou hrdinsky bojovali.

 

 

 

 

Zdieľaj
Predchádzajúci článokOvocné fantázie
Nasledujúci článokPostele