Životný štýl

6 dôvodov prečo začať s paddleboardingom

592
0
Zdieľaj
6 dôvodov prečo začať s paddleboardingom
6 dôvodov prečo začať s paddleboardingom

Paddleboarding je jedinečná aktivita, ktorá zapojí celé vaše telo. Nielen, že je to druh zábavy, ktorý si môžete užiť so svojimi priateľmi a rodinou, ale je to zároveň prospešné cvičenie, ktoré podporí vaše zdravie. Tu je šesť dôvodov, prečo budete paddleboarding milovať.

1. Postaví vás na nohy

Jednou z najväčších výhod paddleboardingu je, že vás postaví na nohy, a to doslova! Je to skvelá aktivita, ktorá spája fyzický tréning s duševným odpočinkom, a so správnym vybavením sa dá praktikovať po celý rok. Jediné, čo potrebujete, je vhodný paddleboard, pádlo, a kvalitný neoprén!

2. Pomôže vám nájsť rovnováhu

Paddleboarding vyžaduje veľa rovnováhy, aby ste sa vôbec postavili na dosku. Len zapojením správnych svalov sa totiž na doske udržíte v rovnováhe a nespadnete. Lepšia rovnováha vám môže pomôcť vyvážiť aj váš život, a všeobecne sa lepšie sústrediť počas dňa.

3. Znižuje stres

Tak, ako iné športové aktivity, aj paddleboarding môže byť skvelým odbúravačom stresu. Tento pocit umocňuje hladina vody okolo vás, ktorá pôsobí upokojujúco. Navyše, pád z dosky vám môže spôsobiť poriadny adrenalín, takže na stres z práce skutočne nie je priestor. Pokiaľ pádlujete na mori alebo v oceáne, netreba zmieňovať benefity slaného vzduchu.

4. Rýchlo a efektívne precvičí celé telo

Verte alebo nie, na správne používanie nafukovacieho paddleboardu je potrebné celé vaše telo. To znamená, že počas paddleboardingu budete precvičovať chrbtové svaly, hrudník, brucho, ruky, nohy, ramená i trup. Keď sa budete snažiť stabilizovať svoju polohu, vaše telo bude tvrdo pracovať na udržaní rovnováhy. Zároveň, keď sa budete snažiť posunúť za pomoci pádla vpred, budete posilovať vaše ruky a ramená. Zvýšením tepu vášho srdca sa uvoľňuje oxid dusnatý, vaše krvné cievy sa otvoria, a zvýšený príjem kyslíka príjemne okysličí váš mozog, a zlepší tak funkciu takmer každého orgánu vo vašom tele.

5. Tréning bez rizika

Vo všeobecnosti je paddleboarding cvičenie s nízkym dopadom, čo znamená, že nemôže vážne poškodiť vaše väzy alebo šľachy. To však tiež znamená, že na niektorých športovcov, ktorí pociťujú bolesť kolien, či bedier, tento šport pôsobí blahodarne. Pomôže vám teda nie len zvýšiť vašu silu, ale aj sa zotaviť z rôznych druhov zranení.

6. Pomáha vám schudnúť

Niet pochýb o tom, že každý chce schudnúť, a to hlavne rýchlo. Odpoveďou však nie je týždenný diétny program alebo tabletka na chudnutie. Namiesto toho by ste sa mali zamerať na paddleboarding. Navyše paddleboarding je vo všeobecnosti zábavným typom cvičenia, do ktorého sa môžete aktívne zapojiť aj v prípade, že nie ste zrovna športový typ.