Dobrá rada

Dlhodobé sedenie v práci je pre človeka rovnako nebezpečné, ako fajčenie

173
0
Zdieľaj

Možno sa vám to bude zdať ako pritiahnuté za vlasy, no sedavé zamestnanie je rovnako nebezpečné, ako samotné fajčenie. Hoci ide o iné zdravotné komplikácie, sedavé zamestnanie netreba v žiadnom prípade podceňovať.

Riešením je ergonomická stolička

Telo človeka nie je prispôsobené na to, aby dlhé hodiny dokázalo sedieť na jednom mieste. Hoci to niektorí ľudia dlhú dobu zvládajú, po mesiacoch, či rokoch začnú mať aj oni zdravotné problémy. Najčastejšími z nich sú komplikácie s chrbticou, ktoré nie sú príjemné a dokážu poriadne skomplikovať celý život. Aby ste im predchádzali, je dobré urobiť opatrenia, ktorým si svoju sedavú prácu spríjemníte. Riešením je kvalitná ergonomická stolička vyrobená pre ľudí, ktorí dlhé hodiny sedia na jednom mieste. Nie každý má čas a možnosť sa po pár minútach prejsť a preto je táto stolička doslova záchranou.

Keďže podľa Eurostatu až 32% Slovákov pri svojej práci väčšinu času sedí, touto problematikou by sa mali zaoberať aj samotní zamestnávatelia. Aj im by malo záležať na tom, aby si svojich zamestnancov udržali čo najdlhšie a to v čom najlepšej zdravotnej kondícii.  Administratívne priestory by tak mali byť vybavené kvalitnými kancelárskymi stoličkami, kde budú ľudia radi a efektívne pracovať počas celého dňa. Nie každý má však zamestnávateľa, ktorý je ochotný vyjsť v tomto smere v ústrety, no v žiadnom prípade si kvôli práci zdravie nezničte.  Existuje niekoľko typov, ako dosiahnuť zdravšie sedenie v kancelárii aj bez takejto špeciálnej stoličky.

Tipy pre zdravšie sedenie

V prvom rade treba prispôsobiť výšku dosky tak, aby naše lakte zvierali pravý uhol a doska netlačila na predlaktia. Na stole je potrebné mať dostatok priestoru na potrebné veci a vzdialenosť medzi obrazovkou a tvárou by mala byť od 50 do 70 centimetrov. Horný okraj obrazovky počítača je dobré mať vo výške očí a v žiadnom prípade sa k počítaču nenakláňajte a nehrbte sa pri ňom.

Takéto sedenie je veľmi rizikové a nezdravé, preto sa nečudujte, ak po krátkom čase nebudete vedieť prácu vykonávať. Aby ste predišli ďalším zdravotným problémom, pod myšou by mala byť gélová podložka a pri nohách ergonomická opierka chodidiel. Aflou a omegou v tomto prípade je správna stolička, ktorá by mala poskytovať možnosť dynamického sedenia a dokáže sa prispôsobiť pohybom tela. Ak ste sa v tomto článku našli a aj vy máte sedavé zamestnanie, vyvarovať by ste sa mali ešte niekoľkých chýb.

Jednou z nich je dlhodobé sedenie bez pravidelných prestávok alebo také, kedy máte nohu preloženú cez druhú nohu. Problémom je aj hrbenie sa, dlhá práca na klávesnici, nadmerný stres, zlá výška pracovnej plochy a veľké množstvo nezdravého jedla bez pohybu. Toto všetko pôsobí negatívne na vaše zdravie a preto nie je dobré to podceňovať. Ak budete na internete vyhľadávať kancelárske priestory Košice alebo prenájom priestorov Košice, nezabudnite pri hľadaní nového pracovného priestoru myslieť aj na kvalitné sedenie.