Zdravie a Krása

Pozitívne účinky zimných športov.

2463
0
SHARE

Väčšina z nás má v zime tendenciu zapnúť televíziu a pochutnávať si na čipsoch, či iných drobných pochúťkach. Len pomyslenie na akúkoľvek fyzickú aktivitu je nám nepríjemné a radšej vylihujeme počas studených dní. Avšak vedzte, že práve lyžovanie, snowboardovanie, či korčuľovanie, sú činnosti, ktoré majú množstvo kladných účinkov na naše telo. Postupne vám ich v našom článku predstavíme…

  1. Sú výborné na vybudovanie vytrvalosti. Napríklad bežkovanie je aeróbny šport. To znamená, že sa nonstop hýbete dlhší čas, kým vaše srdce pumpuje kyslík k svalom a tak ich zásobí energiou. Pri tomto športe sa posilňujú rôzne svaly, najčastejšie stehenné, lýtkové, bicepsy a svaly zadnej časti tela. Dospelý človek s priemernou hmotnosťou spáli 500 až 640 kalórií počas hodiny bežkovania, závisí to od toho ako veľmi sa snaží.
  2. Ďalším športom je zjazdové lyžovanie, ktoré vyžaduje jednorazové krátke výdaje energie. Väčšina tohto typu lyžovania trvá dve až tri minúty. Navyše, zapájajú sa aj lýtka, brušné svaly a pri používaní palíc sa posilňujú aj ruky. Je to silový šport, ktorý zásadne zlepšuje rovnováhu, flexibilitu, silu nôh a tela. Treba byť však opatrný a nelyžovať, keď už ste unavený. Práve únava sa podpisuje pod najviac úrazov. Zároveň treba prijímať dostatok tekutín, aj keď je zima a necítite sa smädný.
  3. Pri snowboardovaní sa využívajú svaly lýtok, brušné svaly, členkové svaly a svaly chodidiel. Musíme pripomenúť, že snowboarding je super hlavne na našu duševnú pohodu. Podľa odborníkov, sa zlepšuje naša nálada a úzkosť, keď vykonávame šport vonku. Preto neváhajte a zakúpte si celodenný lístok na snowboardovanie, ktorý zaručí, že vaša nálada a kondička budú v optimálnom stave.
  4. Posledným športom s pozitívnymi účinkami na naše telo, ktorý vám predstavíme, je korčuľovanie na ľade. Podľa ortopédov, sa práve pri korčuľovaní zlepšujú všetky časti našej fyzickej kondície. Dá sa robiť kedykoľvek, v skupine, či ako individuálny šport. Je to šport, pri ktorom sa zapájajú svaly bokov, lýtok a je zaujímavé, že práve korčuľovanie dokáže zvýšiť množstvo kostnej hmoty. Zlepšuje sa rovnováha, ohybnosť, rýchlosť a budujú sa svaly. Profesionálny rýchlostní korčuliari majú väčšie stehná a muži, ktorí zdvíhajú svoje partnerky, majú silnejšiu vrchnú časť tela.
  5. Výhodou je, že nemusíte byť profesionálom, aby ste spálili kalórie. Ak ste začiatočník, vydáte množstvo energie, len vďaka tomu, že spravíte len zopár okruhov na klzisku. Časom to bude pre vás ľahšie a budete si zlepšovať kostnú hmotu a vytrvalosť.

Ako vidíte, i zimné športy ponúkajú množstvo pozitívnych účinkov na ľudské telo. Stačí sa rozhodnúť, ktorý je pre vás najvhodnejší a nezabúdajte na zábavu, ktorú pri ňom zažijete.