Zdravie a Krása

Vypestujte si krásu zvnútra!

711
0
Zdieľaj

Všetci sa istotne zhodneme v tom, že pôvab nie je len otázkou správne zvoleného make-upu či krému. U mužov nám ako indikátor údržby signalizuje hlavne to, ak má správne upravenú bradu a vlasy.

Ako však zakryjeme výrazné fialové kruhy pod očami alebo nepekné akné? Veľmi jednoducho: Prevenciou!

A zasa tie vitamíny…

Dôležitým prvkom pre krásnu pleť je bohatý zdroj vitamínov a minerálov.

Cukry obsiahnuté v ovocí však treba konzumovať v dopoludňajších hodinách, aby sme ich počas dňa stihli stráviť a tým pádom nám ,,nekvasili“ v zažívacom systéme, ak sme sa už rozhodli raňajkovať večer. Takto zabijete dve muchy jednou ranou, pretože hoci ovocie obsahuje zdravé cukry, no stále sú to cukry a vy ich rannou konzumáciou pekne do večera stihnete spáliť.

Že nedokážete zjesť potrebný denný prísun v rannom zhone na jeden krát? Všetko vyrieši dobrý mixér!

Naša známa menom Viktória nedá dopustiť na ranné Smoothie, ktoré jej do pracovného dňa dodá dostatok energie a nemá chuť na sladké. Stopové prvky, minerály a vitamíny si zaistíte v jednom veľkom pohári. Blondínka s peknou pleťou si svoje smoothie vyskladá z týchto potravín:

  • základ sú ľanové semiačka (na úpravu hormonálnej funkcie)
  • vlašské orechy (obmena mandle, lieskové oriešky)
  • čučoriedky a červené ríbezle (obmena maliny a černice)
  • banán a jablko ako základ každého ovocného mixu
  • tvaroh (proteín)
  • voda

Pokiaľ je ovocie príliš kyslé, pridá kávovú lyžičku medu.

Taktiež je zástancom denného prísunu zeleniny v čase obeda, nech má na tanieri čokoľvek: ,,Aj keď si dám na obed halušky, šupnem k tomu malú misku šalátu…“ a my jej dávame za pravdu! Jedlo, hoci i mäso, je v našich črevách stráviteľnejšie, pokiaľ si k nemu doprajeme uvarenú mrkvu či kapustový šalát s rascou.

Dostatočný pitný režim

Nič však netreba preháňať a ako hovorí staré dobré pravidlo – všetko s mierou. Tak, ako sa dá ,,predávkovať“ konzumáciou hrozna, dajú sa aj vodou zaťažiť ľadviny. Samozrejme, dennú dávku vody ovplyvňuje vek, aktivita a váha jedinca. Pokiaľ máte 50 kíl a sedíte osem hodín v kancelárii, nemusíte prijať tri povinné litre denne. Čo ale môžete pre svoj organizmus spraviť, je nahradiť polovičnú dávku vody akýmkoľvek bylinkovým čajom. Tým sa vám telo poďakuje, pretože byliny nespôsobujú ,,plnosť“ v mechúry, ako to býva u vody napríklad počas vírusových ochorení.

Dostatočný spánkový režim?

O spánkovom režime sa toho už veľa popísalo. Avšak nie všetci sa s denným, osemhodinovým spánkom aj stotožňujú. Prečo je tomu tak?

,,Mne stačí, ak som cez deň uvoľnený a nestresuje ma šéf. Ak všetko prebieha, ako má a ja sa nemám dôvod rozčuľovať, vyspatý som už za šesť hodín,“ hovorí Michal. ,,Pracujem ako čašníčka, u nás na pľaci to fičí v jednom kuse. Tu neexistuje fixná pracovná doba. Keď prídem domov, potrebujem minimálne 10 hodín spánku, aby som sa z toho nejako zotavila a bola pripravená na ďalší stresujúci deň,“ sťažuje sa Mária.

Ako môžeme vidieť, každý má ten svoj denný a nočný cyklus. Pravdou však ostáva, že najdôležitejšia je vnútorná pohoda, ku ktorej si môžeme dopomôcť meditáciou, či len kvalitným odpočinkom. Nakoniec, ak sa nerozčuľujeme, nespôsobujeme si nepekné vrásky hnevu. A vrásky šťastia sú tie najkrajšie.