Dobrá rada

3 zdravé dezerty, ktoré si zvládnete pripraviť doma

883
0
Zdieľaj

Mnohí ľudia si myslia, že pri cvičení alebo trénovaní si nesmú dať žiaden zákusok. Takéto odopieranie si často skončí následným porušením tohto pravidla. A pritom niekedy stačí len recept upraviť a tradičné prísady, ktoré idú do zákusku, nahradiť zdravšou alternatívou. Dezert potom obsahuje menej cukru a kalórií a naopak viac bielkovín a iných živín. Samozrejme aj tu platí, že všetkého treba jesť z mierou. 

Čokoládové banánové vločky  

Potrebujete:

  1. 2 banány
  2. ½ šálky horkej čokolády
  3. ¼ šálky nakrájaných mandlí
  4. špáradlá

Banány nakrájajte na menšie kúsky. Horkú čokoládu rozpustíte na pare, prípadne v mikrovlnej rúre až kým sa úplne neroztopí. Do kúskov banánu zapichnite špáradlo a ponorte celý banán do rozpustenej horkej čokolády a následne to posypte nasekanými mandľami. Takto pripravené „jedno hubky“ vložte do mrazničky až kým čokoláda úplne nestvrdne.

Ak sa pri konzumácií zázračne nezjedia všetky kúsky, môžete ich ponechať v mrazničke na nasledujúce dni. Ak niekto nemá rád mandle, môže použiť arašidy, kokos alebo niečo iné čo obľubuje.

Čokoládové košíčky

Potrebujete:

  1. ¾ šálky celozrnnej múky
  2. 2 lyžičky prášku do pečiva
  3. 1 lyžičku jedlej sódy
  4. ¼ lyžičky soli
  5. ½ šálky kakaového prášku (nesladeného)
  6. 2 vaječné bielky
  7. ¼ šálky odtučneného mlieka
  8. 1 lyžicu kokosového oleja
  9. ½ šálky medu, prípadne javorového sirupu
  10. 1 lyžicu vanilkového extraktu
  11. ½ šálky obyčajného netučného bieleho jogurtu
  12. ¾ šálky horkej čokolády
  13. papierové košíčky

Rúru si predhrejte na 180 stupňov. Do formy na pečenie vložte papierové košíčky. Medzitým v miske zmiešajte múku, prášok do pečiva, jedlú sódu, soľ a kakaový prášok. V druhej miske si do hladka zmiešajte vaječné bielky, odtučnené mlieko, kokosový olej, med (javorový sirup) a vanilkový extrakt.

Obe zmesi spojte a pomaly miešajte kým nezmiznú hrudky. Pridajte polku pripravenej horkej čokolády nasekanú na kúsky. Druhú polovicu si zatiaľ odložte na neskôr. Vymiešanú zmes nalejte do košíčkov. Košíček by mal byť naplnený približne do trištvrte.

Pečieme približne 25 minút, respektíve dovtedy kým špáradlo na skúšanie po zapichnutí do košíčku nevyjde čisté. Vyberte z rúry a nechajte vychladnúť. Čokoládu, ktorá nám ostala, rozpustite na pare alebo v mikrovlnnej rúre a polejte ňou košíčky. Po vychladení čokolády môžete konzumovať.

Tvarohovo čučoriedkový koláč

Potrebujete:

  1. 4 nízkotučné sušienky
  2. ¾ šálky ovsených vločiek
  3. 2 lyžice odtučneného masla
  4. 1 šálku ľahkého smotanového syru
  5. ¾ šálky bieleho jogurtu s nízkym obsahom tuku
  6. ½ šálky cukru
  7. ½ šálky medu
  8. 1 lyžičku vanilkového extraktu
  9. 1 lyžičku citrónovej šťavy
  10. 2 vaječné bielka
  11. 2 šálky čučoriedok
  12. mätové lístky

Rúru si predhrejte na 180 stupňov. Sušienky rozmixujte a pridajte ovsené vločky a poriadne premiešajte.  Zohrejte maslo a pridajte do zmesi. Zakryte dno formy papierom na pečenie a potom umiestnite na spodok formy pripravenú zmes. Pritlačte ju aby bola pevná a pečte v rúre 8 až 10 minút, následne ju nechajte vychladnúť.

Na prípravu náplne do tvarohového koláča sa najskôr rozmieša smotanový syr až kým sa nedosiahne homogénna hmota (asi 1-2 minúty mixérom). Pridajte jogurt, cukor med, vanilkový extrakt, citrónovú šťavu a vaječné bielka a opäť miešajte 1-2 minúty.

Zmes rozdeľte na polovice, jednu si ponechajte v miske a pridajte polovicu čučoriedok a premiešajte. Druhú polovicu rozotrite rovnomerne na vychladnutý koláč vo forme. Na to umiestnite zmes s čučoriedkami. Dáme naspäť do rúry na približne 75 minút.

Po upečení necháme vychladnúť a navrch pridáme zostávajúce čučoriedky. Umiestnime koláč na 4 hodiny do chladničky. Pred podávaním ozdobíme lístkami mäty.

S chuťou na sladké

Zbiehajú sa sliny? Tieto 3 recepty je len pár príkladov z mnohých ďalších receptov, ktoré sa dajú pripraviť v oveľa zdravšej podobe. Stačí sa len trochu posnažiť a môžete si dopriať niečo čo si vychutnáte a nemusíte sa pritom báť, že by to marilo vašu snahu zlepšiť svoju kondíciu

 

Zdroj: holrmagazine.com