Dobrá rada

5 dôvodov, prečo sa nedokážete dobre vyspať

330
0
Zdieľaj
5 dôvodov, prečo sa nedokážete dobre vyspať
5 dôvodov, prečo sa nedokážete dobre vyspať

Líhate si do postele skoro, spíte dostatočne dlho a napriek tomu sa ráno cítite unavení alebo rozlámaní? Dôvodov, prečo sa nedokážete dobre vyspať môže byť veľa. Skúmaniu spánku sa venovali a venujú mnohí vedci, ktorí prišli na 5 najčastejších príčin vedúcich po prebudení k pocitu únavy.

1. Zanedbaný výber matraca

Ak ste zanedbali výber matraca a kúpili ste prvý vo výhodnej akcii, tak sa nečudujte, že nemôžete spať. Matrac sa vyrába v rôznej tuhosti a z rôznych materiálov, ktoré dokážete prispôsobiť vášmu zdravotnému stavu. Dôležitý je tiež rozmer, matrac 180×200 je ideálny. Samozrejme, že len málokto je odborníkom vo sfére druhov matracov. Preto vám odporúčame kliknúť na stránky Matracentrum, kde nájdete blog s rôznymi návodmi a tipmi, ako matrac vybrať.

2. Nevhodné prostredie

K pokojnému spánku prispieva okolité prostredie. V miestnosti, kde spíte by nemali blikať žiadne svetielka a svietiť kontrolky. Na dokonalé zatemnenie využite temniace závesy alebo si kúpte masku určenú na spanie. Dôležitá je tiež teplota v interiéri. Nemala by presahovať 20 stupňov. Lepšie sa vám bude spať, keď pred zaľahnutím do postele v spálni poriadne vyvetráte.

3. Malé zdriemnutie počas dňa

Do postele by ste si mali líhať unavení. Ak cítite, že na spánok ešte nenastal ten správny čas, zbytočne sa nepremáhajte. Spánok by nestál za nič. Prerušovaný spánok je často dôsledkom toho, že počas dňa si doprajete krátku pauzu na spanie. Zdriemnutie môže byť osviežujúce, ale nesmie trvať viac ako 20 – 25 minút. Dlhší spánok počas dňa tomu večernému nepraje.

4. Nevhodné činnosti pred spaním

Pred spaním by ste sa mali venovať relaxácii a nerozptyľovať príliš svoju myseľ i telo. Vynechajte činnosti, ktoré spánok narúšajú. Ide napríklad o intenzívne cvičenie, ktoré je lepšie realizovať v dopoludňajších hodinách. Pred spaním by ste nemali ani jesť, a to približne dve hodiny pred tým, ako idete do postele. Spánok budete mať pokojnejší, ak večer nechytíte do ruky mobilný telefón, ale si radšej prečítate kapitolu z knihy.

5. Pitie alkoholu a kofeínu

Tesne pred spaním by ste nemali piť veľa tekutín a hlavne nie kofeín. Kofeín povzbudzuje a dodáva energiu. Ak vypijete veľa vody, budete často behať na toaletu. Po alkohole sa síce cítite unavení, rýchlo zaspíte, ale kvalita spánku je veľmi zlá.