Životný štýl

Ako na efektívny tréning na hrazde?

687
0
Zdieľaj
Ako na efektívny tréning na hrazde?

Rozmýšľate nad tým, že je najvyšší čas so sebou niečo robiť, ale nechce sa vám investovať stovky eur do drahého vybavenia na cvičenie (ktoré ani nemáte kam do malého bytu napchať)? Máme pre vás výborný tip: zoznámte sa s hrazdou.

Cvičením na hrazde si zlepšíte držanie tela, posilníte a vyformujete ruky, svaly chrbta a brucha. Postaráte sa aj o lepšiu kondíciu, budete sa cítiť lepšie a zabezpečíte si aj väčšiu funkčnú silu a lepšiu kontrolu nad svalmi. Tréning na hrazde vám čoskoro prinesie povzbudivé výsledky, ktoré vás budú motivovať v pokračovaní. Okrem posilňovne či workoutového ihriska si môžete hrazdu zaobstarať aj domov a zacvičiť si vždy, keď máte čas a chuť.

Vyberte si kvalitnú hrazdu za výborné ceny tu https://hop-sport.sk/hrazdy/ a pripravte sa na to, že sa doma zapotíte!

Aké cviky na hrazde sú najpopulárnejšie?

Ešte predtým, ako prejdeme k samotným cvikom, zdôrazňujeme potrebu dôkladného rozcvičenia a strečingu, aby ste telo pripravili na záťaž. Takisto aj to, v akej ste forme, sa podpíše na stavbe tréningu. Vždy je lepšie radšej menej opakovaní, ale poriadne s dôrazom na techniku, ako sa hnať a preceňovať sily. Nie je hanba použiť expander, ak ešte nezvládate zdvihy. Radšej si pomôžte, ako by ste mali nadobudnúť nesprávnu techniku, tá vám môže viac uškodiť. Postupne sa dopracujete k náročnejším cvikom, nemajte obavy.

Sťahovanie lopatiek

Výborný cvik pre začiatočníkov! Na hrazdu sa zaveste nadhmatom (s dlaňami smerom od vás) v širšom úchope, ako je šírka vašich ramien. Nohy nechajte visieť a aktivujte stred tela. Pri výdychu stiahnite lopatky a ramená, vydržte v pozícii a vráťte sa späť. Snažte sa nehojdať a sústreďte sa na techniku.Ako na efektívny tréning na hrazde?

Zhyby podhmatom

Na hrazdu sa zaveste podhmatom (dlane smerom k vám), úchopom na šírku ramien, nohy nechaje voľne visieť alebo pokrčte a prekrížte. Aktivujte stred tela, stiahnite lopatky a s výdychom sa začnite priťahovať nahor hrudníkom smerom k hrazde. Keď hlavou presiahnete úroveň hrazdy, pomaly sa spustite dolu do východiskovej pozície. Neuvoľňujte lopatky a zhyb opakujte. Dávajte si pozor na to, aby ste si nepomáhali švihom nôh a v hornej pozícii neguľatili chrbát.

Zhyby nadhmatom

Pri zhyboch nadhmatom na úzko sa zaveste na hrazdu s úchopom mierne širším ako šírka ramien, nohy nechajte visieť či prekrížte a aktivujte stred tela. S výdychom sa priťahujte hore až kým sa hlavou nedostanete kúsok nad úroveň hrazdy, potom sa pomaly spustite dolu.

Pri zhyboch nadhmatom na široko sa zaveste na hrazdu s úchopom širším ako je šírka ramien a prevedenie cviku je rovnaké ako na úzko.

Príťahy kolien vo vise

Na hrazdu sa zaveste nadhmatom so širším úchopom ako sú vaše ramená, stiahnite lopatky a vystrite nohy. S výdychom aktivujte brušné svaly a priťahujte kolená k trupu. Nadýchnite sa a vráťte sa do východiskovej pozície. Neuvoľňujte lopatky a nešvihajte nohami, ale priťahujte ich pomocou brušných svalov.

Ak si chcete cvik trošku sťažiť, vyskúšajte šikmé príťahy kolien do strán.

Prednožovanie vo vise

Zaveste sa nadhmatom na hrazdu so širším úchopom, stiahnite lopatky a vystrite nohy. S výdychom pomocou brušných svalov dvíhajte nohy do polohy, kým nebudú s telom zvierať pravý uhol (zo začiatku si uhol samozrejme prispôsobte vašim schopnostiam), vytrvajte sekundu-dve v pozícii a s nádychom nohy pomaly spustite dol

Veríme, že sme vás inšpirovali k cvičeniu!