Životný štýl

Čo robiť, aby ste pri chôdzi spaľovali čo najviac kalórií?

516
0
Zdieľaj
Čo robiť, aby ste pri chôdzi spaľovali čo najviac kalórií?
Čo robiť, aby ste pri chôdzi spaľovali čo najviac kalórií?

Na cyklotrasách je momentálne vidieť obrovské množstvo chodcov rôzneho veku. Rýchla chôdza sa stáva obľúbeným športom pre seniorov i mladých ľudí. Ak z nejakého dôvodu nemôžete cvičiť intenzívnejšie, je práve chôdza tým správnym pohybom. Vďaka sviežej chôdzi pomáhate svojmu kardiovaskulárnemu systému a spaľujete kalórie. Viete, ako chodiť takým spôsobom, ktorý vám pomôže chudnúť efektívnejšie?

Nevyhovárajte sa na čas

Pri chôdzi neplatia výhovorky typu nemám čas. Na chôdzi je skvelé to, že k nej nepotrebujete špeciálne oblečenie, pomôcky a dokonca ani spomínaný čas. Stačí, aby ste sa do práce vybrali namiesto autobusom peši, výťah vymenili za schody alebo namiesto čítania knihy dali prednosť chôdzi, počas ktorej budete počúvať audio nahrávku obľúbenej knihy. Vyhovárať sa nemôžete ani na svoju nadváhu či pohybové obmedzenia. Práve chôdza je výborným pohybom pre ľudí s vyššou váhou či bolestivými kĺbmi. Pre lepšiu motiváciu si kúpte krokomer a sledujte svoje pokroky. Zrazu zistíte, že vytýčenú trasu prejdete rýchlejšie alebo pre vás nebude problém si pridať kilometer navyše. Chôdza nie je len o fyzickom napredovaní, ale tiež o prečistení mysle a odbúravaní napätia.

Pri chôdzi naozaj chudnete

Už pri chôdzi rýchlosťou 3 km/h, čo je veľmi mierne tempo, dokážete spáliť až 130 kalórií za jednu hodinu. Počet spálených kalórií sa dá navýšiť rôznymi fintami.

  • Pri chôdzi sa snažte ísť, čo najvyšším tempom. Na spaľovanie je výborným tipom striedanie vyššej a nižšej intenzity chôdze. Pri vyššej intenzite choďte naozaj na doraz.
  • Trekingové palice nie sú len výmyslom. Vďaka nim dáte do pohybu vrchnú časť tela, čo znamená kalórie navyše. Podobnú službu vám spraví aj záťažová vesta alebo záťaže na rukách a nohách. So záťažou dokážete spaľovať približne raz toľko ako bez nej. Záťaže v rôznej forme sa dajú zakúpiť na stránkach e-shopu inSPORTline.
  • Ideálne by bolo, keby ste našli trasu, ktorá stúpa. Chodením do kopca nielenže chudnete, ale tiež formujete svaly na nohách a zadku.
  • Chôdzu do kopca môžete nahradiť chôdzou po schodoch. Spálite o dvesto kalórií viac ako pri chôdzi po rovine.
  • Chôdzi by ste sa mali venovať aspoň tri razy týždenne po dobu jednej hodiny.