Dobrá rada

Ktoré potraviny zvyšujú vašu imunitu?

1157
0
Zdieľaj
potraviny zvyšujú vašu imunitu

Ste to, čo jete. Toto pravidlo si pripomeňte vždy, keď si v kuchyni budete pripravovať jedlo. Jedálniček tvorený zdravými potravinami vám pomôže upevniť zdravie, podporí imunitu, zrýchli metabolizmus a dodá vám energiu. Naopak potraviny plné nezdravých tukov alebo cukrov oslabujú váš organizmus a podávajú pomocnú ruku vírusom a baktériám. Viete, ktoré potraviny sú studnicou zdravia?

Tradičný cesnak

Mnohí sa cesnaku vyhýbate kvôli silnej aróme. Mali by ste mať však na mysli, že cesnak je pradávny všeliek a prírodné antibiotikum. Podobne ako kurkuma korenie pomáha zvyšovať imunitu vďaka vysokému podielu látky s názvom alicín. Okrem toho je silným bojovníkom v bitke s vysokým krvným tlakom, znižuje cholesterol v krvi a je účinným antioxidantom. Ak vám nechutí cesnak surový, pridajte si ho napríklad ako ochucovadlo do omáčok a šalátov.

Orechy nielen ako pochutina

Radi si večer zobnete zopár mandlí, vlašských orechov, tekvicových semiačok či kešu orieškov? Nemusíte mať výčitky svedomia. Orechy sú plné omega-3 mastných kyselín, vitamínov, zinku, selénu a medi. Všetky tieto látky pomáhajú telu zvyšovať imunitu. Orechy môžete spolu s umeoctom pridávať do šalátov a iných pokrmov. Umeocot je čisto prírodným produktom, ktorý ochutí jedlo tak, že nebudete potrebovať na jeho dochutenie soľ. Vďaka umeoctu sa stávajú všetky pokrmy chutnejšie a zároveň zdravšie.

Citrusové plody

Každý pozná citrusy ako ovocie, ktoré je plné vitamínu C. Už málokto vie, že citrusové plody obsahujú farbivá pomáhajúce ľudskému organizmu bojovať proti onkologickým ochoreniam a chorobám srdca. Tieto farbivá sa zaraďujú medzi silné flavonoidy, ktoré sú známe pre svoje blahodarne účinky na imunitu a ako bojovníci proti voľným radikálom. V zime s výberom citrusových plodov v obchodoch nie je problém. V lete ich môžete nahradiť rôznymi výživovými doplnkami z e-shopu naureus.sk.

Červená paprika

Červenú papriku by ste si mali dopriať počas celého roka. Je veľmi chutná a prospešná pre zdravie. Táto zelenina je zdrojom vitamínov C, B, K, minerálnych látok a karoténov. Červená paprika navyše obsahuje látku kapsaicín, ktorá upravuje hustotu krvi. Paprika je zdrojom takého množstva vitamínov, že priam nabudí váš imunitný systém k plnému výkonu. Okrem toho pomáha pri trávení a bojuje proti zápalom v tele. Doprajte si ju aj pri chudnutí a pre omladenie pokožky.

Brokolica plná vitamínov

Brokolica nepatrí medzi obľúbenú zeleninu. Možno svoj názor na ňu zmeníte, keď zistíte, že obsahuje dvakrát viacej vitamínu C ako citrusové ovocie. Raz za čas by ste si brokolicu mali dopriať aj preto, že vám vďaka vysokému obsahu selénu pomôže eliminovať riziko vírusových ochorení. Brokolica chráni ľudský organizmus pred oxidačným stresom a znižuje riziko zápalu v tkanivách.