Dobrá rada

Pripravte sa na jar s tým správnym šmrncom

3969
0
SHARE

Už o necelý mesiac tu máme jar a mnohí z nás sa nevedia dočkať teplejších dní. Pripravme sa teda na to, čo najlepšie, aby nás neskôr neprekvapila jarná únava a lenivosť.

Začnite už teraz dodržiavať zdravé stravovacie pravidlá. Cez zimu nám chutia viacej ťažšie a vysoko kalorické jedlá. Ale na to, aby sme si doplnili zásoby vitamínov a minerálov, musíme jesť, čo najviac ovocia a zeleniny. Odporúča sa vždy konzumovať sezónne ovocie a čerstvú zeleninu. Aj aj keď jej nie je ešte veľa v tomto období, môže to byť ten správny prvý krok k jarnej diéte. Minerály nám pomôžu prekonať únavu a oslabenú fyzickú kondičku. Obmedzte sladkosti, chipsy a polotovary. Nevynechávajte raňajky a na desiatu, či olovrant si dajte radšej jablko. Veľmi dôležité je dodržovanie pitného režimu.

Cez zimu kvôli počasiu strávime veľmi veľa času zavretí vnútri. Na jar sa preto pri prvých prechádzkach cítime ochabnutí a to nás odrádza aj od športu. Bolo by dobré začať na sebe pracovať už teraz. Namiesto výťahu choďte radšej peši po schodoch. Akonáhle to počasie dovolí, choďte sa poprechádzať na čerstvom vzduchu. Stačia aj kratšie prechádzky, ktoré postupne budete predlžovať. Naberiete tak dávku vitamínu D, ktorý posilňuje organizmus. Pobyt na čerstvom vzduchu dodáva energiu a vďaka čoraz stále dlhším dňom vás jar nepristihne nepripravených.

Kto má možnosť, nech sa prihlási do posilňovni. Po zimnom leňošení to určite nebude jednoduché, ale je to ten pravý čas, aby ste sa dostali do formy a začali vyberať plavky na leto. Okrem hormónu šťastia vám, športová aktivita zaručí skvelo vytvarovanú postavičku.

Pozor na oblečenie. Už sa nevieme dočkať, kedy zhodíme kabáty, ale chce to ešte chvíľu trpezlivosti. Aj keď sa vám zdá, že vonku je už teplejšie, treba si ešte stále dávať pozor a dobre sa obliecť. Aj keď už jarné módne trendy zaplavili obchody a módne prehliadky, počkajte s nimi radšej na prvý jarný deň.

Niekto prechodné sezóny ako jar a jeseň znáša ťažšie aj z psychického hľadiska. Návaly úzkosti a strachu sú v tomto období frekventovanejšie. Citlivejšie osoby ťažšie znášajú zmeny období a preto pre nich nastáva stresujúce obdobie. Vyhľadávajte preto častejšie spoločnosť priateľov, otvorene rozprávajte o svojich problémoch a nehanbite sa požiadať o pomoc. Žiadny symptóm alebo situáciu netreba podceňovať.