Dobrá rada

Spoznajte tajomstvo štíhlych Ázijských žien. Žiadne diéty, len rozumný postoj k stravovaniu

183
0
Zdieľaj

Dobre sa zamyslite. Videli ste už Ázijčanku s nadváhou? Ak áno, tak ste najskôr narazili na fotomontáž. Postavičky čínskych či japonských žien sú celosvetovým stredobodom záujmu, terčom závisti a nevysvetliteľnou záhadou. Alebo, žeby to predsa len nebola záhada, ale iba rozumný prístup k stravovaniu?

„Záhada“ menom Shoku Iku

Shoku Iku je japonské pomenovanie pre rozumný prístup k stravovaniu. Nejde o žiadne diéty, počítanie kalórií či hladovky. Princíp je veľmi jednoduchý a nevychádza zo žiadnych tabuliek ani vedeckých výskumov. Stačí, ak budete k svojmu jedálničku pristupovať so zdravým sedliackym rozumom.

Ak si na obed doprajete fajnový viedenský rezeň s kilom zemiakovej kaše, večer zjedzte iba zeleninový šalát. Mali ste raňajky ako z anglického filmu? Tak si dajte ľahší obed, napríklad lososa s varenou brokolicou.

Hektolitre oleja, kvantá vyprážaného jedla a nadváha nikde?

V našich končinách pokladáme olej a najmä vyprážané jedlá za absolútny prehrešok. V krajinách Ázie je však práve olej a vyprážanie základom drvivej väčšiny pokrmov. Ako to tí Ázijčania robia? Veľmi jednoducho. Olej je použitý vždy iba raz. Potom sa vylieva do „koša“.

Dôležitejšie je však to, že na tanieri nenájdete len mäso, ale najmä vyprážanú zeleninu. Tá sa navyše len narýchlo vykúpe v extrémne rozohriatom oleji a vo vnútri ostane polosurová. Takto si zachová väčšinu vitamínov a iných zdravých vecí, no hlavne enzýmov, ktoré napomáhajú správnemu tráveniu.

Nechudnite! Nepriberajte!

Ázijské ženy nechudnú, ale predovšetkým nepriberajú. Ľahko sa povie, no ťažšie urobí, však? V skutočnosti však nie je až tak náročné svoju váhu udržiavať v normálnom stave.

Namiesto obmedzovania v strave sa snažte jesť menšie porcie, no viackrát za deň. Predstavte si ikonické ázijské jedlá. Zopár kúskov sushi, maličká mištička polievky, „niečo“ zabalené do riasy.

A ešte jedna dôležitá vec. V Ázii sa jedlo bez šálky zeleného čaju ani nepočíta.

Zelený čaj detoxikuje organizmus a urýchľuje metabolizmus. Preto by sa mal stať neoddeliteľnou súčasťou vášho každodenného pitného režimu.

Ázijská kuchyňa plná „spaľovačov“ tukov

Aj keď je predstava toho, že pri chudnutí stačí vyznávať nejakú ázijskú filozofiu potešujúca, nie je to úplne tak. Jedným z hlavných faktorov, prečo ázijské národy nebojujú s nadváhou, sú potraviny, ktoré tvoria základ ich pokrmov.

Mnohé z nich majú totiž priamy vplyv na činnosť metabolizmu, podporujú trávenie a detoxikujú organizmus. Táto kombinácie je pri chudnutí, spaľovaní tukov a pri udržiavaní dokonalej postavy skutočne silnou zbraňou. Ak si teda chcete udržať štíhlu postavu, nebojovať s diétami a zároveň žiť zdravo, na vašom tanieri by sa mala každý deň objaviť aspoň jedna z týchto dobrôt.

  • Zázvor podporuje správne trávenie, urýchľuje metabolizmus a zmierňuje akékoľvek zápalové procesy v organizme. Dokáže taktiež telo zbavovať nahromadených toxínov, čím výrazne napomáha chudnutiu.
  • Cesnak môžeme taktiež označiť za spaľovač tukov. Má silné antioxidačné účinky a je prírodným antibiotikom. Vďaka tomu sa stará o zdravie celého organizmu.
  • Čili podporuje činnosť pečene. Ak pečeň funguje správne, z tela odvádza všetko zlé, čím podporuje jeho prečisťovanie a samozrejme i trávenie.
  • Morské ryby a plody sú bohatým zdrojom Omega-3 a Omega-6 polynenasýtených mastných kyselín. Tieto látky podporujú činnosť srdca, no zároveň upravujú hladiny LDL a HDL cholesterolu, čím priamo vplývajú na ukladanie tukov v našom tele.
  • Morské riasy obsahujú obrovské množstvo chlorofylu a enzýmov. Obe tieto látky nakopávajú naše trávenie.
  • Zelená listová zelenina je bohatá na vitamíny a hlavne minerály, ktoré telo potrebuje pre normálne fungovanie. Ak vo vašom tele všetko funguje, ako má, spaľovanie tukov je pre neho omnoho jednoduchšie.