Zdravie a Krása

Spravte si to najlepšie smoothie!

9591
0
SHARE

Skvelý tip na raňajky či olovrant, aj to sú smoothies, ktoré si pripravíte doma jednoducho a rýchlo. Tieto nápoje sú zdravé, chutné a obsahujú mnoho vitamínov, ktoré dostanete do tela ľahko a jednoducho. Viete ako si pripraviť to najlepšie smoothie?

Ak potrebujete dať do tela mnoho vitamínov a niekoľko porcií zeleniny či ovocia, určite by ste mali staviť na ovocné alebo zeleninové smoothie, ktoré je plné všetkého zdravého, čo potrebujete. Niekedy sú kombinácie, ktoré nájdete na internete či v knihách veľmi nezvyčajné, no práve tie bývajú tie najlepšie.

Ovocie a zelenina

Na začiatok by ste mali vedieť, že smoothie pozostáva z niekoľkých surovín, ktoré musíte správne skombinovať. Ako prvé by ste si mali vybrať minimálne dva druhy ovocia, ktoré sú samozrejmosťou každého smoothie a dodáva mu tú správnu chuť a farbu. Ak sa nebojíte experimentovať, môžete pridať do svojho smoothie aj zeleninu, ktorá dokáže naozaj zázraky.

Vhodné ovocie je napríklad banán, jablko, lesné ovocie, maliny, čučoriedky alebo melón. Práve vďaka melónu nemusíte pridávať veľa tekutiny do svojho nápoja. Vhodná zelenina je napríklad uhorka, zeler, špenát či avokádo. Vďaka avokádu budete mať vaše smoothie krásne krémové.

Vyberte si základ

Ďalším prvkom, ktorý nesmie chýbať vo vašom smoothie je nejaký základ, najčastejšie tekutina, ktorá spraví skvelú konzistenciu. Vybrať si môžete napríklad z mlieka, 100%-ného džúsu, zeleného čaju, vody či kokosovej vody/mlieka. Nikdy však nepridávate veľa tekutiny, aby ste nemali smoothie riedke. Radšej pridávajte pomaly až kým sa nedostanete k požadovanej konzistencií. Mixujte tak dlho, ako potrebujete. Buď smoothie rozmixujete úplne na jemnú konzistenciu, aby ste ho mohli piť  cez slamku, alebo si ho rozmixujte len veľmi jemne a majte v ňom kúsky ovocia.

Niečo na zahustenie

Smoothie je populárne a obľúbené najmä vďaka hustej a krémovej konzistencií. Práve preto je dôležité, aby ste tam pridali niečo, čo vám ho skvelo zahustí. Ako sme už spomínali, výbornou ingredienciou je napríklad avokádo, kokosové mlieko, orechové maslo, jogurt, ľad či mrazený kokos. Môžete pridať aj sušený kokos alebo sušené ovocie ako sú datle či hrozienka. Niečo, čo vám smoothie zahustí a môže ho aj osladiť.

Ochutenie

Vďaka všetkým ingredienciám, ktoré do svojho smoothie dáte by ste ho ani nemuseli ochucovať, no niekedy tam predsa len niečo chýba. Na ochutenie môžete použiť napríklad med, stéviu, vanilkový extrakt, škoricu, kakao, rôzne zdravé sirupy ako datlový, agávový či ryžový, figy, datle alebo mätu. Je len na vás, čo vo svojom smoothie budete mať.

Efekt

Aby ste vášmu smoothie dodali ešte viac „sily“, môžete do neho pridať nejakú špeciálnu prísadu ako je napríklad proteínový prášok, goji, chia semienka, maca prášok, či iné vitamíny alebo rozličné prášky, ktorými by ste mohli povzbudiť energetickú a vitamínovú hodnotu.