Zdravie a Krása

Toto si nekupujte, ak chcete byť zdraví!

870
0
Zdieľaj

Skúsení športovci vedia, že výživa je dôležitejšia ako tréning a športové doplnky. Môžete cvičiť každý deň, ale nebudete chudnúť ani dosahovať potrebné výsledky, ak sa budete nesprávne stravovať.

Nie je ani potrebné športovať profesionálne, aby sme si všimli dôsledky nezdravej stravy. Existuje veľa „prázdnych“ potravín, ktoré nielenže telu neprospievajú, ale ani ho nenasýtia. Ak budete jesť tento druh jedla, nebudete mať dostatok energie, získate nadbytočné kilogramy a môžete mať zdravotné problémy. Aj keď sa niektoré potraviny na tomto zozname môžu zdať zdravé, sú to všetko prázdne kalórie, ktoré by sa nemali kupovať.

Ochutené jogurty

Lahodný dezert z mlieka je skutočnou cukrovou bombou. Na 100 g výrobku je až 20 g cukru, čo je veľa. Preto konzumácia jogurtu spôsobuje zvýšenie hladiny inzulínu a následné ukladanie tuku. To všetko spôsobuje zaťaženie orgánov, krvných ciev a zdravia všeobecne.

Diétne sušienky

Dezerty s 0 kalóriami sú z najpredávanejších vecí v regáloch supermarketov. Ak je niečo chutné, malo by to obsahovať zdravú vlákninu a tuk. Vtedy sa budete cítiť sýti a vyhnete sa prejedaniu. Diétne praclíky či sušienky sa dajú jesť v kilogramoch bez toho, aby ste sa nasýtili. A keď je v nich navyše veľa soli, vedie to k chorobám kostí, kĺbov, obličiek a ďalších orgánov.

Ryžový chlieb

Nízkokalorické jedlá „oklamú“ vaše telo. Zdá sa, že ste toho veľa jedli. Ale úplná absencia kalórií a užitočných mikroelementov v ryžovom chlebe im neumožňuje správne nasýtiť žalúdok. Z tohto dôvodu stúpa hladina cukru v krvi. Glykemický index takýchto „zdravých potravín“ je 91. Zatiaľ čo čistá glukóza ich má rovných 100.

Rafinovaná prémiová múka

Takáto múka, ako aj všetky pečené výrobky z nej vyrobené (v skutočnosti 99% pečiva v obchode) sú absolútne zbytočné. Chýbajú otruby, vlákniny a vitamíny. Sú tam len kalórie, ktoré môžu viesť k obezite.

Ovsené vločky

Veľmi kalorické jedlo s vysokým obsahom sacharidov. Sacharidy vo vločkách spôsobujú výkyvy inzulínu. A on zase prispieva k ukladaniu tukových zásob. Preto nadmerné používanie ovsených vločiek vedie k priberaniu.

Orechová zmes

Orechy sú samy o sebe zdravé. Pokiaľ ale výrobca vylepšil ich chuť sladkou alebo slanou prísadou, tak si škodíte. Konečným výsledkom je totiž skôr obyčajný cukrík s orieškami, než prirodzené výdatné občerstvenie. Tiež stojí za to venovať pozornosť zloženiu takýchto zmesí. Zvyčajne obsahujú veľa arašidov a s nimi by ste to nemali preháňať. Nadužívanie arašidov poškodzuje tráviaci systém a kĺby. Existuje tiež riziko alergií.

Proteínová tyčinka

Z hľadiska zloženia sú tieto tyčinky výhodnejšie ako bežné sladkosti, pretože obsahujú zdravé bielkoviny. Ale majú tiež dostatok sacharidov a tukov. A to sú kalórie, ktoré spôsobujú priberanie, ak sa nespália okamžite. Zaťažujú tiež žalúdok a obehový systém. Ak nie ste veľmi pohybovo aktívni, proteínové tyčinky sa neoplatí kupovať.

Športové koktaily

Rovnako ako pri proteínových tyčinkách sú potrebné iba pre tých, ktorí sú veľmi športovo aktívni a chcú nabrať svaly. Športová výživa obsahuje veľa cukru, elektrolytov a ďalších zložiek, ktoré vaše telo pri bežnom cvičení vôbec nepotrebuje. Časté používanie takýchto šejkov vedie k zvýšeniu nadváhy. Je preto lepšie uprednostniť čistú vodu.

Diétne limonády

V niektorých ohľadoch sú sladidlá ešte škodlivejšie ako bežný cukor. Telo si myslí, že prijalo niečo sladké, čo znamená, že si doplnilo svoje energetické zásoby. Produkuje sa inzulín, vďaka ktorému sa ukladá nadbytočný tuk. Ale na jeho spálenie nie je energia. Preto sa zvyšuje váha, rovnako ako riziká chorôb.

Ovocná šťava

Väčšina možností dostupných v obchodoch má veľmi málo skutočného ovocného džúsu. Ale je tu dostatok škodlivých látok a cukru. Avšak ani prírodný, ale starostlivo filtrovaný nápoj nie je vôbec zdravý. Koniec koncov, väčšina stopových prvkov je obsiahnutá v dužine a šupke ovocia. Preto v takejto šťave zostáva iba fruktóza, ktorá zaťažuje pečeň a cievy.