Dobrá rada

Zábavné športy, ktoré stoja za vyskúšanie

761
0
Zdieľaj

Už vás unavujú monotónne tréningy v posilňovni? Je potom čas na spestrenie vašej športovej rutiny. Tu je zoznam ôsmich netradičných športov, ktoré môžete vyskúšať. Pomôžu vám dostať sa do formy a nebudete sa pri tom nudiť!

Vonku je na dennom poriadku dážď a zima, čoskoro začne aj snežiť. Vytratí sa preto komfort pri behu v parku, bicyklovaní alebo športovaní na ihrisku. Našťastie sú možnosti ako športovať aj v interiéri.

Fly joga

Ak ste na konci dňa v strese, nie je nič lepšie ako absolvovať kurz antigravitačnej jogy. Všetky cviky sa vykonávajú v hojdacích sieťach. Je to niečo podobné ako akrobacia. Zažijete pozície v ktorých doslova pocítite beztiažový stav. Fly joga je vhodná aj pre začiatočníkov, skúsenosti s bežnou jogou sa nevyžadujú. Toto cvičenie stiahne základné svaly a natiahne všetky stavce. Nerobte si starosti s bezpečnosťou, špeciálne hojdacie siete pre jogu sú vyrobené z odolných materiálov a unesú až 160 kg.

Bedminton

Pravdepodobne poznáte pravidlá. Súperi vyzbrojení raketami prehodia košík cez sieť a zabránia jeho pádu na zem na svojej strane. Táto hra, ktorá je zároveň olympijský šport, je veľmi vhodná na hranie v interiéroch. Navyše, keď vietor neodfúkne košík do strany, je to ešte jednoduchšie hrať. Bedminton je aktivita pre dvoch alebo štyroch hráčov.

Trampolína

Najzábavnejší a najťažší druh činnosti. Pri skoku na trampolíne a súčasnom vykonávaní rôznych trikov spálite veľa kalórií. V závislosti od úrovne tréningu to môžu byť jednoduché skoky, skoky s dvíhaním nôh, výpady a drepy, ba dokonca aj saltá. Z bezpečnostných dôvodov bude skúsený tréner dodržiavať správnu techniku.

Capoeira

Je to zároveň aerobik, tanec a bojové umenie. To znamená, že budete trénovať na ohnivú latinskoamerickú hudbu a neustále sa pohybovať. Celý princíp je založený na útokoch a rýchlych pohyboch. Nečakajte ľahké cvičenie! V capoeire je veľa náročných pohybov a akrobatických trikov. Budete sa musieť naučiť stáť na rukách a robiť premety. Nebudete si môcť oddýchnuť ani medzi cvičeniami. Počas prestávok musíte zaujať špeciálnu pózu – ginga. V nej presuniete svoju váhu z jednej nohy na druhú a zakryjete si tvár predlaktím. Z tejto pozície je ľahké zasiahnuť alebo sa vyhnúť úderu súpera.

Spinning

Vyzerá to trochu ako na bicykli. Šliapete vlastným tempom alebo súťažíte s ostatnými. Ale to všetko na modernom simulátore a vždy v spoločnosti pod dohľadom trénera. Toto je dobrá alternatíva k cyklistike vonku. Môžete si vybrať aktivity s video sprievodom, ktoré simulujú lesnú krajinu, hory alebo pobrežie.

Horolezectvo

Je skutočne vzrušujúce robiť to v prírode, medzi krásnou horskou krajinou. To však vyžaduje príliš veľa drobností ako napríklad kúpiť si profesionálne vybavenie, počkať na správne počasie, presun do hôr. Ak si chcete tento šport zatiaľ len vyskúšať, stačí lezecká stena. Existujú rôzne druhy prekážok, rôzne výšky a obtiažnosť. Precvičíte si svaly, koordináciu, flexibilitu a vytrvalosť. A tiež sa naučíte nájsť cestu z ťažkých situácií.

Squash

Chcete spáliť až 500 kilokalórií za hodinu? Potom sa prihláste na squash. Je to skvelé kardio a zažijete pri tom veľa zábavy. Pripomína to tenis, tu je tiež potrebné trafiť loptičku raketou. Ale vy a váš súper si to navzájom neprehadzujete cez sieť, ale triafate do steny a stojíte vedľa seba. Loptička sa po odraze nesmie dvakrát dotknúť podlahy inak súper získava bod.

Slackline

Ďalší šport, ktorý obsahuje prvky akrobacie. V určitej výške nad zemou je natiahnutá silonová alebo polyesterová šnúra. Cítite sa ako povrazolezec a pokúsite sa prejsť na druhú stranu bez toho, aby ste spadli. Šnúra nemusí byť natiahnutá vysoko, na začiatok stačí pol metra.