Dobrá rada

Viete, ako sa máte stravovať? Alebo:  Ako zostať zdravý a nepribrať

363
0
Zdieľaj

Jedenie je jedna veľká dilema nie len pre silnejších ľudí. Prečítate si nejaký článok, no po jeho radách neprichádza žiadny rozdiel na váhe. Mnohí nedokážu schudnúť ani po dodržiavaní toľkých nekonečných rád…

Chybu robíme len a len v chladničke. Pokiaľ ste nezdedili výborný genetický predpoklad na štíhlu postavu, musíte škrtať – zbytočné kalórie, nezdravé sacharidy, polotovary, sladkosti a iné. V princípe to platí i pre štíhlych, pretože nezdravou stravou si koledujeme o poriadne zdravotné problémy, hoci navonok pôsobíme zdravo, chudo a fit.

Naštartujte svoj deň poriadnou dávkou vitamínov

Ktorá vám zaručí nie len energiu na celý deň, ale nebudete mať potrebu jesť sladké. Zdravé sacharidy obsiahnuté v ovocí nám dodajú všetko potrebné, čo naše telo potrebuje a je schopné do neskorého večera spáliť. Čerstvé, ale i mrazené ovocie s ovsenou kašou či lahodné smoothie s pridaním orechov, mandlí a ľanových semiačok dodáte svojmu telu najdôležitejšie vitamíny, minerály a stopové prvky, ktoré telo nevyhnutne potrebuje pre zdravú funkciu organizmu.

K obedu VŽDY pridajte zeleninu

V akejkoľvek forme: varenú, parenú, surovú či zaváranú (napr. červenú repu). Nezabúdajte na prísun dôležitého enzýmu, ktorý je obsiahnutý v zelených listoch zeleniny. Enzýmy sú nepostrádateľné pri procesoch látkovej premeny. Zneškodňujú odpadové látky v metabolizme, ovplyvňujú nervové činnosti a myslenie, chránia telo pred mikróbmi a škodlivinami a aj vďaka enzýmom sa nám lepšie hoja rany a zápaly. Do tela ich môžete dostať aj ako doplnkovú výživu vo forme zeleného prášku.

Okrem enzýmov by ste nemali zabúdať na ostatnú, tiež pre telo dôležitú, zeleninu. Rozmanitosť je dôležitá pre celú radu účinkov, ktoré obsahuje najmä tzv. koreňová zelenina. Jej dennou konzumáciou si upravíte i trávenie.

Chlieb náš každodenný

Sú odporcovia, ale i milovníci chleba. Priznajme si: ak sa chceme rýchlo od hladu zasýtiť, po čom siahneme? Po chlebe. Dnes, v 21. storočí roku 2020 máme na trhu nekonečný výber kvalitného pečiva. Niekto viac obľubuje chlieb, iný rôzne celozrnné rožky, trojuholníky či malé chutné chlebíčky. Načo musíte dbať, ak ich konzumujete denne, je kvalita použitých surovín a spracovanie. Radšej by ste si za kvalitu mali priplatiť, ako ušetriť. Kvantita sa neskôr nevypláca na zdraví, preto radšej kupujte menej, no zároveň kvalitného a sýtejšieho pečiva z pekárne. Poriadne pozerajte, ako bol chlieb spracovaný, aká múka bola použitá a či napríklad obsahuje aj zdraviu prospešné semiačka. 

Jedz zdravo, no sýto

Že sa to nedá? Ak budete dodržiavať všetky horeuvedené rady, denne si tak môžete dovoliť i čosi ,,kalorickejšie.“ Nechceme predsa, aby sme po zjedení obeda zostali po celý deň hladní. Preto, ak si aj raz za čas doprajete dačo ,,mastnejšie“, nemusíte mať hneď výčitky svedomia. Nikto nechce zostať vyčerpaný a bez energie, preto sa aspoň raz za deň – v čase obeda, poriadne najedzte. V zásade platí, že by sme nemali jesť hlavné jedlo 2x za deň. Nie lenže priberieme, ale si aj zbytočne zaťažujeme organizmus. Preto nezabúdajte: 1x denne poriadne jedlo.

Jedzte s mierou

To znamená, že nemusíte jesť až do prasknutia. Namiesto 4 krajcov chleba vám bohato postačia aj dva. K obedu vám tanier nemusí pretekať až na stôl a na večeru by ste nemali zaťažovať žalúdok. Ak trpíte nekonečným hladom, radšej jedzte častejšie v malých porciách. No nezabúdajte na jedno: Váš olovrant by mal vždy obsahovať látky neškodiace vášmu organizmu.