Dobrá rada

9 najlepších potravín na boj proti stresu

1042
0
Zdieľaj
9 najlepších potravín na boj proti stresu

Doposiaľ bolo vykonaných veľké množstvo štúdií, ktoré dokazujú, že strava hrá kľúčovú úlohu pri udržiavaní dobre koordinovaného nervového systému a v boji proti depresívnym stavom. Terapeutka, lekárka preventívnej a anti-age medicíny a praktická lekárka nám povedali, ktorým produktom je potrebné venovať osobitnú pozornosť.

Voda

Prvá vec, ktorú musíte urobiť v akútnej stresovej situácii, je vypiť pohár vody po malých dúškoch. Faktom je, že práca mozgu závisí od dostatočného množstva tekutiny v tele. Vyrovnávaním jeho deficitu mu pomáhame fungovať. Môžete tiež piť slabý zelený čaj a bylinné čaje, napríklad z mäty, citrónu, harmančeka, ale tu je dôležité mať na pamäti, že každá rastlina má svoje vlastné indikácie a kontraindikácie. Neexistujú žiadne „neškodné byliny“ a v tehotenstve by ste mali byť v tejto veci obzvlášť opatrní.

Zelené potraviny

Na posilnenie nervového systému sú vitamíny skupiny B dôležité, preto je nevyhnutné do stravy zahrnúť potraviny bohaté na ne. Jesť zelenú zeleninu: špenát, šalát, kapusta, brokolica, fazuľa, zeler. Petržlen, kôpor a koriander obsahujú éterické oleje, ktoré zlepšujú náladu.

Mliečne výrobky

Minerálne látky ako horčík, vápnik, draslík, fosfor prispievajú k efektívnemu fungovaniu nervového systému. Preto bude fajn, ak vaša chladnička bude obsahovať zakysanku, jogurt, tvaroh, syr a tiež mlieko (ak vám vyhovuje a nie je kontraindikované). Mliečne výrobky by v žiadnom prípade nemali byť nízkotučné. Sú prakticky bez tuku a z takéhoto jedla jednoducho nemá telo žiadny úžitok.

Morské riasy

Sú rekordérom v obsahu jódu, ktorý je tak potrebný pre štítnu žľazu, ktorej stav ovplyvňuje všetky orgány a systémy tela vrátane reakcií na stres. Morské riasy navyše obsahujú kyselinu pantoténovú, ktorá chráni pred fyzickým a psycho-emocionálnym preťažením a tiež vitamín B.

Čokoláda

Ale iba správna, trpká, s obsahom kakaa minimálne 75%. U tých, ktorí pravidelne konzumujú takúto čokoládu je riziko vzniku depresie znížené o 70%. A nie preto, že čokoláda obsahuje aminokyseliny tryptofán a tyrozín, ktoré sú prekurzormi neurotransmiterov serotonínu a dopamínu. Všetko je to oveľa jednoduchšie: aróma a chuť tejto pochúťky stimulujú produkciu endorfínov v mozgu, ktoré majú priamy vplyv na emocionálny stav človeka.

Mastné morské ryby a morské plody

Tieto produkty obsahujú Omega 3-6 nenasýtené mastné kyseliny, ktoré stimulujú nervový systém a robia cievy mozgu pružnými a silnými. Okrem toho sú tieto výrobky bohaté na vitamíny skupiny B, jód, fosfor, vitamíny A a E, ktoré tiež priaznivo pôsobia na mozog a nervový systém – s nimi sa ľahšie znáša akákoľvek záťaž. Existujú dokonca dôkazy, že jedlá z morských plodov môžu pomôcť znížiť hladinu stresových hormónov, kortizolu a adrenalínu a znížiť riziko záchvatov paniky.

Chudé mäso (bravčové, hovädzie, kuracie, morčacie)

Takéto mäso je spoľahlivým zdrojom bielkovín a aminokyselín, ktoré prispievajú k normálnemu fungovaniu nervového systému a znižujú hladinu úzkosti, zvyšujú energiu a koncentráciu a posilňujú pamäť.

Kaša a celozrnný chlieb

Jedná sa o komplexné uhľohydráty, ktoré dodávajú telu energiu bez preťaženia tráviaceho systému a stimulujú syntézu serotonínu. Vo všeobecnosti majú pozitívny vplyv na zdravie a pohodu. Nepoužívajte instantnú kašu – neprinesie nijaký úžitok, pretože obsahuje veľa cukru a aróm. Ovsené vločky a pohánka, bulgur, quinoa, hnedá ryža – cenovo dostupné, jednoduché a užitočné nielen pre nervový systém, ale aj pre zažívací trakt, imunitu, činnosť pečene a žlčníka, čím znižujú riziko artritídy, dermatitídy a iných chorôb.

Bobule a ovocie

Sú skutočnou zásobárňou živín a vitamínov. Napríklad banán obsahuje aminokyselinu tryptofán, ktorá podporuje produkciu serotonínu, samotné citrusové plody môžu pôsobiť ako antidepresíva a čučoriedky sú bohaté na antioxidanty a flavonoidy, ktoré pomáhajú oddialiť starnutie nervového systému