Životný štýl

Aké zdravotné benefity má cvičenie/skákanie na trampolíne?

559
0
Zdieľaj
Aké zdravotné benefity má cvičenie/skákanie na trampolíne?
Aké zdravotné benefity má cvičenie/skákanie na trampolíne?

Počuli ste už o jumpingu? Ide o skupinové cvičenie, na ktorom sa vyskáčete na malej trampolíne do zbáznenia. Pri tomto pohybe sa zapotíte a spálite kalórie, ale hlavne sa zabavíte. Aké sú výhody tohto športu?

Začnime na začiatku. Základom jumpingu je skákanie, teda anaeróbna činnosť, pri ktorej dochádza k výbojom energie. Medzi výhody skákania na trampolíne patrí:

  • zlepšenie kardiovaskulárneho zdravia: jumping zlepšuje zdravie srdca, pretože pri skákaní telo dodáva viac kyslíka do svalov a krvi, čím zlepšuje činnosť srdca a pľúc
  • spaľovanie kalórií: na skákanie telo využívať glykogén (uložené sacharidy) a tukové zásoby, počet kalórií, ktoré na jumpingu spálite závisí na vašej hmotnosti, rýchlosti jumpingu a trvaní tréningu
  • zvýšenie hustoty kostí, teda pevnosť kostí, skákanie je jedno z najlepších cvičení na zlepšenie zdravia kostí
  • zlepšenie rovnováhy a koordinácie: jumping pomáha nadobúdať kondíciu, silu, ktorú využijete aj pri každodenných činnostiach, športoch a dobrodružstvách
  • mentálne zdravie: najmä čo sa týka stresu, pri jumpingu sa cítite hravo a uvoľnene a zaručene vypotíte svoje starosti zábavným spôsobom. Telo pri cvičení uvoľňuje endorfíny, ktoré pomáhajú zmierniť bolesť a navodzujú dobrý pocit
  • nárast sily, budovanie a formovanie svalov vrchnej aj spodnej časti tela
  • posilnenie metabolizmu
  • zlepšuje sústredenie a mentálne schopnosti

Zdravý životný štýl

Zdravý lifestyle definuje mnoho aspektov. Základom zdravého tela je pravidelné cvičenie, dobrý spánok a vyvážená strava. Nesmieme však zabúdať na mentálnu a duševnú pohodu, socializáciu, čas pre seba a čo najmenej stresu.

Cvičenia, ktorých základom je skákanie, sú skvelým spôsobom, ako si udržať kondíciu, aktivitu a dobrú náladu vďaka vyplaveným endorfínom. Skákanie funguje na princípe anaeróbnych cvičení, medzi ktoré patrí aj šprint, posilňovanie s ťažkými váhami a vysokointenzívny intervalový tréning (HIIT), tabata a ďalšie.

Aké cviky zaradiť do cvičenia na trampolíne

Jumping sa môže ľahko stať súčasťou aj domáceho cvičenia. Jediné čo potrebujete je trampolína. Po skúsenostiach, ktoré ste nadobudli na lekciách, skúste cvičiť z pohodlia domova online s obľúbenými trénerkami, prípadne si vymyslieť vlastné zostavy podľa sily a vytrvalosti. Tým sa aj kreatívne vybláznite.

Príklady cvikov: jumping jacks, skákanie cez švihadlo alebo vysoký skipping, burpees, box jumping, squat jumping a lunge jumping.

Samozrejme aj pri jumpingu existujú obmedzenia. Ak máte zdravotné ťažkosti, napr.: srdcové ochorenia, artritídu, pľúcne ochorenia, zranenia, alebo ste tehotná, vždy sa vopred poraďte so svojím lekárom.