Dobrá rada

Bolí vás chrbtica? Týchto 8 cvikov vám pomôže a zaberú len 5 minút

256
0
SHARE

V dnešnej dobe je už bolesť chrbtice ochorením, ktorým trpí takmer každý druhý obyvateľ tejto zemegule. Už dávno neplatí, že bolesťami chrbtice trpia najmä tí, ktorí ťažko fyzicky pracujú a denne dvíhajú niekoľko kilové bremená. Práve naopak. Čím ďalej tým častejšie sa tento zdravotný problém objavuje u osôb pracujúcich v kanceláriách, za počítačom. A prečo je to tak.? Odpoveď je úplne jednoduchá. Väčšina problémov spojených s bolesťami chrbta súvisí práve s nedostatkom pohybu a oslabením svalov. Z človeka, ktorý bol v detstve nútený absolvovať niekoľkokrát do týždňa telesnú výchovu, následne sa hral celé hodiny na ihrisku a navštevoval rôzne pohybové krúžky, sa stala osoba, ktorej maximálnou pohybovou aktivitou počas dňa je písanie na klávesnici počítača, prípadne telefónu alebo otáčanie volantom. Len si predstavte, že takýto človek už takmer nevydáva žiadnu energiu. A bude to ešte horšie. V najmodernejších krajinách sveta už navrhujú obchody, v ktorých sa dá nakupovať priamo z vášho vozidla. Písať na klávesnici a šoférovať už zrejme tiež dlho nebudeme. Všetko nahradia slovné príkazy.

Zachráňte svoj chrbát, kým je ešte čas a vaša bolesť sa ešte nestala chronickou záležitosťou. Je jednoduché povedať, že stačí pár minút denne cvičiť podľa inštrukcií. Kde však týchto pár minút zobrať? Niektoré z cvikov na chrbát sú tak jednoduché, že ich môžete robiť počas pracovnej doby, sledovania televízie alebo dokonca na posteli.

Sadnite si na stoličku alebo sa postavte s vystretým chrbtom.

  1. Hlavu dajte rovno a pozerajte pred seba. Spojte ruky a vytláčajte dlaňami vpred.
  2. Hlavu dajte rovno. Prepleťte prsty na rukách a tlačte dlaňami smerom hore ku stropu.
  3. Ruky dajte za hlavu tak, aby ste si dlaňami držali lakte. Robte mierne úklony doprava a doľava.
  4. Ruky majte voľne pri tele. Striedavo dvíhajte a spúšťajte ramená. Môžete nimi aj jemne krúžiť dopredu a dozadu.
  5. Ruky majte voľne pri tele. Hlavu pomaly ukláňajte striedavo k pravému a ľavému plecu.
  6. Sadnite si na stoličku s vystretím chrbtom. Hlavu dajte rovno a pozerajte pred seba. Prepleťte si prsty vzadu za hlavou. S nádychom tlačte lakte dozadu. S výdychom sa predkloňte.
  7. Sadnite si na stoličku. Ľavou rukou si chyťte pravé koleno a nohu tlačte doľava. Zároveň pravé rameno aj hlavu vytáčajte doprava. Cvik zopakujte aj na opačnú stranu.
  8. Sadnite si na stoličku Dlane si položte na driekovú oblasť. Zahnite hlavu dozadu, bradu tlačím hore a striedavo uvoľňujte a naťahujte chrbát.

Upozornenie: Pri všetkých cvičeniach je veľmi dôležité správne držanie tela. Panvu a driek vyrovnáme miernym vtiahnutím brušných svalov (neprehýnajme sa v drieku), hornú časť tela držíme vzpriamenú, plecia tlačíme dozadu, hlava je v predĺžení krčnej chrbtice, bradu mierne zdvihneme nahor.