Zdravie a Krása

Chôdza ako terapia pre telo a dušu

475
0
Zdieľaj
Chôdza ako terapia pre telo a dušu
Chôdza ako terapia pre telo a dušu

Jednoduché veci sú zväčša najviac efektívne. Ak uvažujete nad tým, že začnete viac športovať a neviete, ktorý šport je ten pravý pre vás, tak skúste začať úplne jednoduchým a prirodzeným pohybom. Týmto pohybom je chôdza. Chôdza nie je určená len ľuďom v rekonvalescencii alebo seniorom. Keď budete chodiť svižne, tak zaručene schudnete a zistíte, že chôdza je vlastne vašou komplexnou terapiou.

Stačí aj menej, ale rýchlejšie a svižnejšie

V súčasnosti existujú rôzne aplikácie alebo športové náramky, ktoré počas chôdze dokážu merať kroky. Niektorí ľudia si dávajú vysoké denné ciele krokov a následne sú frustrovaní, keď sa im tento limit nepodarí dosiahnuť. Ak chcete schudnúť, uvedomte si, že nie počet krokov, ale vaše tempo je pre formovanie dôležité. Ide o podobný princíp ako pri cvičení na kardio strojoch. Napríklad taký eliptický trenažér nikdy nebude efektívnym nástrojom, keď na ňom budete cvičiť hodiny, ale v pomalom tempe. Na chôdzi je skvelé, že ide o pohyb prirodzený pre každého človeka. Preto s chôdzou môžete začať kedykoľvek a v akomkoľvek veku či bez ohľadu na zdravotný stav. Na chodenie nepotrebujete špeciálnu výbavu a dokonca nemusíte hľadať ani športovisko alebo konkrétnu trasu. Chôdza bude rovnako efektívna v prírode, okolo paneláku alebo na cyklotrase. V prípade, že vám počasie nedovolí vyraziť von, nahraďte chôdzu domácim cvičením. Chôdzu po vonku dokonale nahradí stepper. Tento prístroj je skladný a nie je drahý. Na stránkach e-shopu inSPORTline nájdete steppery za pár desiatok eur, ale tiež špičkové trenažéry, ktoré simulujú chôdzu do schodov.

Každý krok predlžuje váš život

Väčšina vedeckých štúdií sa zhodla v tom, že pravidelná chôdza vedie k predlžovaniu života. Nejde len o predĺženie samotné. Chodenie vplýva na kvalitu vášho života. Má toľko zdravotných benefitov, že je priam studnicou zdravia. Svižná chôdza je spôsobom ako posilniť srdce, zlepšiť fungovanie pľúc, ustáliť krvný tlak a bojovať proti cukrovke. Chôdzou predídete väčšine civilizačných ochorení, vrátane psychických problémov. Chodením sa zbavíte stavov úzkosti a predídete depresii. Nejeden psychológ by vám poradil, aby ste svoje problémy vychodili. Po prechádzke vám to navyše bude lepšie myslieť a rýchlejšie nájdete riešenie všetkých životných situácií či úloh z práce. Aby ste dosiahli uvedené pozitívne vplyvy chôdze na telo, mali by ste sa rýchlemu chodeniu venovať aspoň tri razy týždenne po dobu 30 – 45 minút.