Životný štýl

Čo jedia krásni ľudia?

444
0
Zdieľaj
Čo jedia krásni ľudia?

Uhorkové pleťové masky a balzam na vlasy na báze žĺtka sú minulosťou. Dnes odborníci odporúčajú pridávať do stravy skôr zdravé jedlá ako sú domáce výrobky. Predstavujeme zoznam produktov, ktoré pomôžu zachovať krásu vlasov, pokožky a nechtov.

AVOKÁDO A RYBY PRE MLADISTVÚ POKOŽKU

Väčšina kožných problémov vzniká z vonkajších faktorov, ktoré narúšajú normálne fungovanie jej buniek. Pokožka sa chráni hydrolipidickou bariérou. Zadržiava totiž vlhkosť v bunkách epidermis, čím bráni vzniku vrások.

Stav hydrolipidovej bariéry priamo závisí od esenciálnych mastných kyselín omega-3 a omega-6. Ich nedostatok vedie k suchosti a zvýšenej citlivosti pokožky, ako aj k alergiám, akné a infekčným kožným ochoreniam – mikróby a alergény sa ľahšie dostanú do pokožky cez poškodenú bariéru.

Čo pridať do jedálnička?

Pre udržanie zdravej pokožky musíte pravidelne jesť mastné ryby (losos, pstruh, sardinky, sleď), avokádo, orechy, olivy, rastlinný olej (najmenej 3 polievkové lyžice denne).

MASLO A CITRUSY NA VLASY A NECHTY

Keratín je základom pokožky, vlasov a nechtov. Je stavebným kameňom všetkých epitelových tkanív. Keď sa pozrieme na pokožku, vlasy alebo nechty, uvidíme hornú stratum corneum, teda keratínové šupiny.

Čo pridať do jedálnička?

Vitamín A (retinol) sa nachádza v rybom oleji a pečeni, masle, vaječných žĺtkoch, plnotučnom mlieku a smotane.

Hlavným zdrojom vitamínu C sú citrusy (pomaranče, citróny, grapefruity) a exotické ovocie (papája, guava, čerešne), brokolica, červená paprika, čierne ríbezle.

Vyhľadajte vitamín E v rastlinných olejoch, pšeničných klíčkoch, orechoch a semenách.

STEAK A MRKVA PROTI MATNEJ FARBE

Hlavným nepriateľom zdravej pleti je nedostatok železa v tele, teda anémia. Vedie to k celkovej únave, bledému a matnému tónu pleti, tmavým kruhom pod očami. Mimochodom, tanín a kofeín obsiahnuté v čaji a káve interferujú s normálnou absorpciou železa. Takže pitie týchto povzbudzujúcich nápojov sa odporúča pár hodín po jedle.

Ďalším dôležitým prvkom pre žiarivú pleť je betakarotén. Hromadí sa v pokožke a dodáva jej zlatistý opálený vzhľad. Tento jav sa nazýva karotenoderma. Je úplne neškodný a považuje sa za zdravú kožnú reakciu.

Čo pridať do jedálnička?

Na zvýšenie hladiny hemoglobínu sa odporúča jesť viac červeného mäsa, pečene, pohánky, jabĺk, granátových jabĺk a kakaa.

Všetka oranžová a žltá zelenina (mrkva, paprika, paradajky, tekvica), ako aj špenát, brokolica a riasy spirulina sú bohaté na betakarotén. Predáva sa vo forme doplnkov výživy alebo suchého prášku, ktorý sa môže pridať napríklad do smoothies.

MLIEČNE VÝROBKY PRE KRÁSNY ÚSMEV

Úloha vápniku a fluoridu v prevencii zubných problémov nemožno podceňovať. To sú dve hlavné zložky silnej zubnej skloviny. Ich nedostatok je okamžite cítiť – zuby zožltnú, začnú sa drobiť a môžu dokonca vypadnúť.

Čo pridať do jedálnička?

Okrem mliečnych výrobkov sa veľa vápniku nachádza aj vo figách, riasach, bielej fazuli, kapuste, sójovom mlieku a minerálnej vode. Fluorid sa najlepšie vstrebáva z bežnej pitnej vody. Ďalšími zdrojmi sú ryby, raž a pšeničné otruby, ryža a ovsené vločky.

PROTIZÁPALOVÉ MORSKÉ PLODY

Mastný lesk tváre, rozšírené póry, mikrozápaly a čierne bodky – tieto kožné problémy môžu naznačovať nevyváženú stravu. Možno ste príliš závislí na sladkých a tučných jedlách priemyselnej výroby (klobásy, údeniny atď.).

Jedzte viac čerstvej zeleniny a jedzte morské plody bohaté na zinok. Tento stopový prvok reguluje mazové žľazy. Zinok tiež podporuje hojenie rán a regeneráciu tkanív, zmierňuje zápaly.

Čo pridať do jedálnička?

Najviac zinku sa nachádza v ustriciach, o niečo menej – v krevetách, kalamároch, ančovičkách, ako aj v hubách, otrubách, hovädzej pečeni a strukovinách.