Zdravie a Krása

Nebuďte leniví! Takto sa prinútite cvičiť doma

2243
0
Zdieľaj
Nebuďte leniví

Cvičenie vo fitku alebo v športovom centre je motivujúce a vie vás riadne nakopnúť k lepšiemu výkonu. Tréner a k tomu ľudia so skvelou postavou vás priam nútia zamakať na svojom tele. Ako sa však prinútiť cvičiť, keď nemáte možnosť ísť športovať do fitness centra? Existuje zopár trikov, ktoré vám pomôžu aktivovať lenivé telo.

Vytvorte si prostredie na cvičenie

Cvičiť v obmedzenom priestore, búchať sa pri cvikoch do hlavy alebo sa vyhýbať deťom nie je nič príjemné. Preto si doma nájdite kúsok voľného miesta, kde budete mať dostatok priestoru na silové cvičenie i kardio tréning. Ak máte malý byt, kúpte si napríklad stacionárny bicykel, ktorý nezaberie veľa miesta. Okrem priestoru v byte by ste si mali spraviť priestor v hlave. Čo to znamená? Určite si vopred dni a čas na cvičenie. Tento harmonogram striktne dodržiavajte. Pomáha taktiež vytvorenie atmosféry ako vo fitness centre. Oblečte si športové legíny, sexi tričko na cvičenie, obujte tenisky a chýbať by nemala ani hlasná dynamická hudba. Pomôcky na cvičenie, stroje i kvalitné športové oblečenie za skvelé ceny nájdete na stránkach internetového obchodu inSPORTline.

Nespoliehajte sa len na vlastné sily

Nikto učený z neba nespadol, a preto ani z vás nebude fitness tréner zo dňa na deň. Cvičenie môže byť efektívne jedine vtedy, keď jednotlivé cviky robíte správne a hlavne správne dýchate. Na škodu nie je poradiť sa s trénerom, jeden či dva tréningy si zacvičiť s ním a následne cvičiť podľa plánu, ktorý vám zostaví. Pre skúsenejších športovcov by mali stačiť rôzne tréningové videá, ktoré nájdete na internete. Predplatiť sa dajú aj online hodiny priamo z prostredia posilňovne. V reálnom čase je tréning zaujímavejší. Postupne si budete vedieť sami zostaviť tréning, ktorý na vás zaberá a vyhovuje vám. Cviky si vždy píšte vopred na papier a striedajte ich. Ak sa tréning stane nudným, prestane vás motivovať k pohybu.

Skúste si nájsť partnera, vyhnite sa stereotypu

Všetko sa lepšie robí vo dvojici. Nájdite si partnera na cvičenie. Alebo prehovorte na cvičenie svoju polovičku. Vzájomne sa budete podporovať a nútiť k pohybu počas lenivých dní. Nemusíte úmorne cvičiť každý deň hodiny. Niektoré tréningy sú natoľko náročné, že vám bude stačiť aj 20 minút. Zapojiť sa môžete taktiež do rôznych challengov na internete alebo sa pridať do skupín, ktoré medzi sebou súťažia. Na začiatku vašej cesty k lepšej postave si spravte fotografiu celého tela a postupne si zdokumentujte vašu premenu. Aj malé kroky vás potešia a budú vašim hnacím motorom pre pokračovanie v cvičení.  Ak vás prestane baviť domáce cvičenie, vybehnite občas do prírody. Vymeňte bežiaci pás za beh v lese alebo domáce fitko za workoutové ihrisko.