Dobrá rada

Posilnite svoj imunitný systém bez liekov a chémie

558
0
Zdieľaj

Jarné mesiace vedia byť pre ľudské telo náročné. Rána sú ešte studené a cez deň sa teplota šplhá hore. Navyše po dlhej zime vie byť vaša imunita na bode mrazu. Skúste pár jednoduchých tipov ako sa zbaviť jarnej únavy a zároveň naštartovať svoj imunitný systém.

Pitný režim nad zlato

Na jar viac ako počas ostatných ročných období dbajte na pitný režim. Aspoň dva litre tekutín denne vedia zmobilizovať správne fungovanie tela a brániť ho proti chrípkových vírusom. Navyše teplý čaj vás zahreje a spomalí množenie baktérií. Nápoje ako zelený, šípkový alebo rumančekový čaj sú viac ako žiadané. Kombinácia sušených plodov šípok a lipových kvetov vám prinavráti formu po prekonaní ochorenia.

Rakytník ako zázrak

Bobule rakytníka sú často označované  ako citrus severu. Jeho oranžové plody sú plné  vitamínov (C, A, E), minerálov, antioxidantov, olejov a nenasýtených mastných kyselín. Len jedna bobuľa rakytníka vám poskytne dávku vitamínov potrebných na boj proti sezónnym chrípkam, zlepší vašu koncentráciu, pamäť a výkon pri športovaní. Nazbierajte si rakytník počas zimného obdobia a poslúži vám aj na jar. Zamrazte si celé plody alebo šťavu z nich. Dobrým tipom sú roztlačené bobule zaliate bielym alkoholom, ktoré necháte dva týždne lúhovať. Následne môžete tekutinu rozliať do malých fľašiek a užívať dvakrát denne jednu čajovú lyžičku ako prevenciu proti chorobám.

Škorica a zázvor vás postavia na nohy

Obyčajná škorica, ktorou mnohí z vás pohŕdajú je skvelá na zvýšenie imunity. Jej účinok sa zvyšuje v kombinácii s medom. Spolu sú skvelými bojovníkmi proti chrípke a nachladnutiu. Skúste si vyrobiť chutný nápoj z pohára teplej vody, jednej čajovej lyžičky medu a polky čajovej lyžičky škorice. Zázvor obsahuje veľké množstvo vitamínov a aminokyselín. Tie vedia bojovať proti virózam, ale aj obezite. Vyrobte si zmes z medu (150 g), zázvoru (300 g) a citrónu (150 g). Všetky tieto ingrediencie zmixujte a odložte do pohára na chladné, tmavé miesto. Užívajte aspoň jednu lyžicu tejto zmesi ráno na lačno.

Potraviny plné antioxidantov

Antioxidanty podporujú imunitu neutralizáciou voľných radikálov vo vašom tele. Medzi takýchto bojovníkov patria vitamíny A, C, E, zinok a betakarotén. Všetky tieto látky obsahujú pestrofarebná zelenina a ovocie. Pri každom nákupe vhoďte do košíka kiwi, hrozno, jablká, ale aj cibuľu, špenát a mrkvu. Nevyhýbajte sa ani cesnaku, ktorý je známym zabijakom baktérií a vírusov.

Pestujte si zdravú črevnú mikroflóru

Zdravé trávenie a normalizovaná črevná flóra pôsobia proti infekciám a alergiám. Prírodné probiotiká stimulujú celkovú imunitu a funkciu enzýmov. Probiotiká v potravinách sa postarajú aj o zníženie vašej hmotnosti, zdravú kožu a zvýšia vašu energiu. Jedzte veľa kyslej kapusty, kvasených uhoriek, jogurtov, zrejúcich syrov, bryndze. Pite jablčný ocot, kefír a acidofilné mlieko. Všetky tieto potraviny vám pomôžu k zdravej črevnej mikroflóre a vyššej imunite.

Pohyb na slnku a otužovanie

Kde nechodí slnko, tam chodí lekár. Venujte čo najviac času pohybu na slnku. Vitamín D, ktorý produkuje vaše telo vďaka slnečnému žiareniu pomáha vstrebávaniu vápnika, hojí rany a zlepšuje krvný obeh. Naučte svoje telo znášať teplotné výkyvy vďaka otužovaniu. Vaše krvné cievy sa tak naučia lepšie reagovať na zmeny teplôt a ochrániť vás pred nachladnutím. Okrem saunovania môžete vyskúšať sprchovanie striedavo teplou a studenou vodou. Zo začiatku len na pár sekúnd a postupne proces predlžujte.

Vyhnite sa chémii a stresu

Nadmerná konzumácia chemicky upravených potravín a k tomu stres sú zárukou zdravotných problémov. Veľká konzumácia cukrov, málo pohybu a zlý spánok sa skôr alebo neskôr prejavia na zníženej funkcii vašej imunity. Snažte sa nefajčiť a nezdržovať sa v zafajčenom prostredí, nepite alkohol a pohybujte sa každý deň na čerstvom vzduchu. Trávte čo najviac času so svojou rodinou a smejte sa. Psychická regenerácia je tak isto dôležitá ako fyzická. Skúste sa pozerať na život s nadhľadom a ľahkosťou.