Dobrá rada

Posilňovne sú síce zatvorené, ale cvičiť môžeme aj doma

145
0
Zdieľaj

Posilňovne sú síce zatvorené už nejaký ten piatok, ale cvičiť môžete doma tak či onak. Neviete ako začať? Pustite si hudbu a jednoducho robte cviky s vlastnou váhou, prípadne si pustite videá s trénerkami. Fantázii sa medze nekladú.

Ak si myslíte, že doma nemôžete plnohodnotne cvičiť, mýlite sa

Ak chodíte do fitka len kvôli kardio cvikom alebo pár strojom, domáci tréning vám plnohodnotne nahradí ten vo fitness centre. Skúste si pustiť napríklad videá od nemeckej trénerky Pamely Reif. Garantujeme vám, že po odcvičení aspoň jedného či dvoch videí budete cítiť svalovicu aj za krkom. Pozorne sledujte jej pohyby a opakujte. Týmto štýlom sa zlepšíte i v prevedení cvikov a v posilňovni ocenia váš progres.

Máte radi rýchle kardio? Skúsili ste niekedy cvičenie TABATA?

Tabata predstavuje vysoko intenzívny druh tréningu, vďaka ktorému môžete už v priebehu 30 minút spáliť aj viac ako 200 cal. Jednotlivé série cvikov cvičíte po 4 minúty. Každá séria sa skladá z cvikov, ktoré intenzívne cvičíte 20 sekúnd a následne máte 10 sekúnd pauzu. Podstatné je počas 20 sekúnd podávať maximálny výkon, inak Tabata nemá zmysel. Znie to náročne? Tabata je vskutku náročný druh cvičenia a pokiaľ ste nikdy pred tým necvičili, vydržíte možno prvé 4 minúty.

Aké výhody vám Tabata prinesie?

Nemusíte ísť do fitka, nemusíte byť dokonca ani doma, aj keď tam to bude pravdepodobne najbezpečnejšie. Ak doma nemáte dostatok priestoru aspoň na rozpaženie rúk, choďte von. Vezmite si telefón, pustite video s cvičením a začnite.

Čo ak nechcete cvičiť intenzívny tréning?

Vyskúšajte jogu. Jogu viete, rovnako ako Tabatu, cvičiť kdekoľvek. Odporúčame však kúpiť si kvalitnú podložku určenú na cvičenie jogy, ktorú si viete zadovážiť aj za 10 Eur. Na joge je najlepšie to, že ju môže cvičiť aj úplný začiatočník. Dávajte si však pozor na prevedenie cvikov. Rovnako, ako sme už spomenuli v prvom odstavci pri videách s Pamelou Reif, pozorne sledujte pohyby trénerky. Najvhodnejšie bude pridať sa na online hodinu niektorého z jogovych centier a nechať sa viesť inštruktorkou.

Nainštalujte si fitness aplikácie alebo sledujte live prenosy niektorých posilňovní

Fitness aplikácie sú super v tom, že máte presne rozdelené cviky na jednotlivé dni a postupne sa zvyšuje obtiažnosť. Fungujú na princípe výziev, ktoré môžete absolvovať aj s kamarátmi/kamarátkami, a týmto spôsobom môžete dosiahnuť nielen peknú postavu, ale môžete zažiť aj veľa zábavy. Skúste si zapnúť videohovor a sledujte sa, ako cvičíte. Motivujte sa, smejte sa, užívajte si tieto chvíle.

Aj keď momentálne nemôžme byť spolu, využite tieto dni na utužovanie vzťahov s vašimi najbližšími, aj prostredníctvom online hovoru. Nič vás to nestojí. Jedine získate pekné spomienky a počas normálneho posedenia, prípadne reálneho cvičenia v posilňovni môžete spomínať na to, ako vám bolo dobre aj keď ste neboli tesne vedľa seba.

Cvičenie v domácom prostredí nie je zbytočné a zo zatvorených posilňovní nemusíte mať hlavu v smútku. Ak je vašim momentálnym pohybom jedine cesta do práce, do obchodu a domov, nezabúdajte na pohyb. Pohyb nám nedožičí iba dobrú postavu. Vďaka pohybu získate aj lepšie psychické zdravie, ktoré je veľmi potrebné v tomto a nadchádzajúcom období.