Dobrá rada

Schudnúť z brucha? Dodržujte tieto pravidlá a pôjde to ako po masle!

382
0
Zdieľaj
Schudnúť z brucha? Dodržujte tieto pravidlá a pôjde to ako po masle!

Kto by nechcel mať ukážkové bruško? Nikde nie je napísané, že musíte mať slávny sixpack ako bojovníci z filmu 300! No základ či ,,náčrt“ svalovej hmoty by mohol náš pupok mať, čo poviete? Pokiaľ sa stravujete vyvážene, no napriek tomu vaše brucho rámuje nie príliš objemná ,,zimná zásoba“, nie je dôvod k panike. Do formy sa dostanete doslova za pár dní tvrdého režimu. Pre väčšie bruško sa vyzbrojte riadnou dávkou trpezlivosti.

Otázku si musíte položiť sami:  Prečo chcem schudnúť? Je dôvod vizuálny či zdravotný? Na obe otázky je odpoveď jednoznačná – Budem sa cítiť lepšie!

Ploché brucho začína v chladničke!

Pre mnohých doslova nočná mora. No vaša váha odzrkadluje obsah vašej chladničky. Je vám snáď nad mieru jasné, že ak každý deň máte ako olovrant múčne palacinky a na večeru pred telku vrecko čipsov, tukové zásoby na brušku nebudú miznúť, hoci trebárs aj cvičíte! Nezabúdajte, že svoje telo musíte vyzbrojiť kvalitnými vitamínmi, minerálmi, stopovými prvkami a taktiež proteínmi!

Raňajky

Dobré cukry v podobe ovocia treba prijímať v dopoludňajších hodinách, aby ich metabolický systém stihol spáliť. Striedajte smoothieovsenými vločkami pre ich vysoký podiel bielkovým a pre rast svalovej hmoty. Pokiaľ chcete schudnúť extrémne rýchlo, ovocie vynechajte a použite do smoothie namiesto ovocia zeleninu s prídavkom celého jablka kvôli jeho jablčnej kyseline, ktorá vám taktiež pomôže v odbúraní tuku. Tak to robia napríklad modelky Victoria Secret, keď sa pripravujú na ich každoročnú veľkú prehliadku.

Obed

Dôležité je nezabúdať na denný príjem enzýmov v podobe zeleniny. Pre správne fungovanie organizmu je príjem zeleniny veľmi dôležitý, hoci ste sa rozhodli dať si na obed mastnú krkovičku či pol metrového steak-a. V čase chudnutia nesmiete siahať po vyprážaných jedlách! Zvoľte namiesto smaženého rezňa jeho prírodnejšiu formu – prírodne restované kuracie prsia s bylinkami. Keď sme už pri tých bylinkách, veľa ľudí podceňuje ich účinky. Podporujú nám trávenie a sú bohaté na minerály a účinkujú ako proti parazitom, tak aj ako prevencia pred chrípkou. Držte sa počas prípravy obedu pravidla: 50% zelenina, 30% kuracie či hovädzie mäso, 20% obloha. Už za pár dní budete vidieť prvé úbytky na váhe, ak do stravovacích návykov zapojíte aj tréning.

Večera

Možno to znie ako klišé, no pred spánkom nič ťažké či nezdravé! Povolený je kvalitný celozrnný chlieb (aj ako desiata či olovrant) pre jeho stopové prvky obsiahnuté v orechoch a semiačkach. Bielej múke sa vyhýbajte v čase odstraňovania pneumatiky okolo vášho pása na míle ďaleko. Samozrejme, množstvo robí jed, čiže mimoriadne prehrešky v podaní občasného keksíku či rožku sú povolené. Zdôrazňujeme OBČASNÉ, pretože schudnuté bruško aj neskôr chcete udržať v želanom stave a v tejto oblasti vidíme ,,malé prehrešky“ nie tak rýchlo, ako tie ,,veľké pravidelné“. Čiže šalát, celozrnný chlieb, orechy a semiačka sú absolútne najvhodnejšie.

Vyskáč ten tuk!

Áno, bez kardio to nepôjde. Bicykel, beh, aerobný tréning či švihadlo. Striedajte každý deň tieto kardio cvičenia aspoň 20 minút denne. Pri chôdzi je takisto dôležité, akým spôsobom sa pohybujete. Ak brušné svaly nemáte vo zvyku napínať, robíte chybu. Nielenže nepotrebujete ďalší silový tréning v brušnej oblasti, ale si tak môžete privolať aj zdravotné komplikácie. Ľudia, ktorí napínajú brušné svaly počas chôdze, majú dobré držanie tela a správne stiahnuté brušné svaly v oblasti Solar plexus, kde sa vám nachádza srdce celého neurotického systému. Začnite sťahovať vaše svaly už dnes a po krátkom čase uvidíte zdravotné zlepšenie!

Zaujímavosť

Asi najväčší nezmysel, ktorý koluje medzi ľuďmi je, že z oblasti brucha schudnete len robením brušákov. Omyl! Brúšákmi si, naopak, môžete privolať zdravotné komplikácie! Pravdou ostáva (potvrdia vám to všetci odborníci na výživu či športoví tréneri), že z brucha schudnete akoukoľvek športovou aktivitou, pretože vždy zapájate i brušné svaly. Aktivitou a pohybom. Dopomôžete si aj sťahovaním brušných svalov počas chôdze. Tuk odstránite len správnou výživou a kardio.

Že sa vám nedarí odstrániť tuk z oblasti brucha, aj napriek všetkej snahe? Na vine môže byť zanesenie čriev, kde vám ešte z predošlých nerestí ostal ,,výsledok“. Je potrebná detoxikácia či prečistenie čriev špecializovaným odborníkom. O tom si napíšeme v budúcom čísle. Čítajte nás aj nabudúce!