Dobrá rada

Skákanie na trampolíne má výhody i riziká

903
0
Zdieľaj
Skákanie na trampolíne má výhody i riziká

Ľudia odpradávna túžili lietať. Tento sen sa im čiastočne splnil vďaka lietadlám. Pocit lietania a slobody môžete cítiť aj počas skákania na trampolínach. V súčasnosti v každej druhej záhrade vidíte obrovské trampolíny, na ktorých sa vyšantí celá rodina. Pozor však na to, že aj skákanie na trampolíne má svoje úskalia a riziká.

Bezpečnosť nie je len slovo

Pri skákaní na trampolíne sa stáva veľa úrazov. Väčšina z nich má základ v nepozornosti, prílišnej bujarosti a v zlom technickom stave trampolíny. Trampolíny väčších rozmerov, ale aj detské trampolíny musia vždy stáť na pevnom podloží alebo byť do zeme upevnené. Každá trampolína, na ktorej skáču deti by mala mať ochrannú sieť. Pozor aj na ochranu pružín. Aké riziká so sebou nesie skákanie na trampolíne? V prvom rade by nemali na trampolíne skákať malé deti do dvoch rokov. Ich mozog je vo vývine a lebka veľmi krehká. Aj najmenší otras mozgu môže v budúcnosti znamenať neurologické problémy. Pri skákaní často dochádza tiež k rôznym väčším alebo menším úrazom. Občas sa pri zlom dopade vylomí nejaký ten zúbok, odrie kolienko alebo v horšom prípade vykĺbi rameno. Týmto úrazom sa dá predísť, ak si zakúpite bezpečné a certifikované trampolíny, ktoré má vo svojej ponuke internetový obchod inSPORTline. Napriek vymenovaným rizikám nie je trampolína o nič nebezpečnejšia ako iné športové pomôcky. Môžeme s pokojom povedať, že výhody skákania na trampolíne vysoko prevyšujú hrozby.

Výhody skákania na trampolíne

Trampolíny predstavujú možnosť pohybu, ktorá z dlhodobého hľadiska neprestane baviť vás a ani vaše deti. Na veľkých trampolínach môžete dokonca skákať spoločne, čo upevní váš vzťah a prinesie vám do života nové zážitky. Ak sa dobre vyskáčete, odbúrate všetok stres a večer sa vám zaručene bude lepšie spať. Pre deti znamená skákanie možnosť rozvoja koordinácie a motoriky. Telo sa stane viac flexibilnejšie a srdiečko sa vám poďakuje lepším výkonom. Počas skákania spálite viac kalórií ako pri intenzívnom kardio tréningu alebo behaní. Skákanie je možnosťou pre posilnenie všetkých svalov a zvyšovanie hustoty kostí. Je zrejmé, že vďaka týmto benefitom je skákanie vhodné aj pre starších ľudí. Nemusia sa obávať zaťaženia kĺbov a zároveň bojujú skákaním proti osteoporóze. Trampolína je naozaj vhodným prostriedkom pre zábavu i budovanie fyzickej kondície.