Dobrá rada

Výhody cvičenia s kettlebellom

1433
0
Zdieľaj
Výhody cvičenia s kettlebellom

Železná guľa s držadlom sa najskôr zjavila v posilňovniach a zrazu bola úplne všade. Táto jednoduchá a skladná pomôcka na cvičenie dokáže spestriť každý silový tréning. Kettlebell umožňuje veľkú variabilitu cvikov, a preto je vhodnou pomôckou aj pri domácom tréningu.

Čo je kettlebell

Kettlebell je všestranná pomôcka na cvičenie pochádzajúca z Ruska. Používa sa pri silovom i kondičnom tréningu. Dá sa povedať, že je to vlastne guľová činka. Športovci si kettlebell obľúbili kvôli jeho nízkej cene, skladnosti a možnosti precvičovania viacerých svalových partií. Pri cvičení s kettlebellom dosiahnete rýchly progres, zlepšíte svoju koordináciu, vybudujete si svalstvo a zvýši sa i vaša kondícia.

Prečo cvičiť s kettlebellom

Kettlebelly nie sú síce také malé ako činky jednoručky, ale napriek tomu sa s nimi veľmi dobre trénuje. Predávajú sa v rôznej váhovej kategórii od 4 až po vyše 90 kg. Znamená to naozaj veľké možnosti ich využitia pri cvičení pre začínajúceho i profesionálneho športovca. Manipulácia s kettlebellom je veľmi intuitívna a využívať môžete aj dva kettlebelly naraz. Pri tréningoch s kettlebellom dosiahnete tieto ciele:

  • Úbytok telesnej hmotnosti. Kettlebell je jedinečnou pomôckou pri kardio a HIIT tréningoch.
  • Zosilnenie stredu tela. Kettlebell je vhodný na precvičenie všetkých brušných partií. Pomôže vám taktiež s pevnením svalov na chrbte, čím predídete bolestiam chrbtice.
  • Zlepšenie držania tela. Cviky s kettlebellom vám pomôžu zlepšiť koordináciu a držanie tela. Rozvoj koordinácie následne vedie k lepšej flexibilite.
  • Zvýšenie kondície. Zvýšenie kondície znamená veľké plus pre váš kardiovaskulárny systém. Pri cvičení s kettlebellom chránite svoje srdce.
  • Spevnenie svalstva. Prakticky celé telo sa dá precvičiť vďaka jedinému kettlebellu. Vytváranie záťaže pre svaly a následné uvoľnenie je náhradou cvičenia na strojoch v posilňovni.

Ktoré kettlebelly sú najlepšie

Ak máte hlbšie do vrecka, môžete si kúpiť plastový alebo pogumovaný kettlebell. Najlepšou voľbou je však železný. Železná by nemala byť len guľa, ale aj držadlo. Iné materiály pri cvičení buď drú ruky, alebo sa zle držia. Najlepšie sa cvičí s kettlebellmi, ktoré majú na povrchu jemnú zrnkovú textúru a ich priemer je od 30 do 33 mm. Pri vyšších váhach sa môžete stretnúť aj s vyšším priemerom. Predovšetkým dámy radi siahnu po kettlebelloch s farebným povrchom. Vyzerá síce dobre, ale farba sa časom pri intenzívnom cvičení začne lúpať. Myslite aj na tvar kettlebellu. Jeho podklad by mal byť rovný, aby dobre stál na podlahe. Je jedno po akom modely kettlebellu túžite, stačí navštíviť stránky e-shopu inSPORTline a váš vysnívaný kettlebel získate jediným kliknutím.